global Inwestycje Wydarzenia

Koleje Ukraińskie chcą rozwinąć transport podmiejski

Koleje Ukraińskie chcą rozwinąć komunikację podmiejską i połączyć tereny rozwijające się poza granicami miast z centrum. O projekcie integracji kolei z systemem transportu City Express poinformował na Ogólnoukraińskim Forum „Ukraina 30. Infrastruktura” (Україна 30. Інфраструктура) Wołodymyr Żhmak, Prezes Zarządu Kolei Ukraińskich.

– Duże miasta rozwijają się prężnie, jednak jeszcze szybciej proces rozwoju zachodzi na terenach podmiejskich – podkreślał Żhmak. – Buduje się tam coraz więcej domów i mieszkań – więcej, niż w samym Kijowie. W roku 2021 Koleje Ukraińskie skupią się na rozwoju ruchu podmiejskiego.

 

Pierwsze działania związane z projektem City Express realizowane będą w Kijowie, Dnieprze i Charkowie, a następnie w innych dużych miastach.

– Nie mówimy o nowym hyperloopie, nie mówimy o projektach kosmicznych. To projekt bardzo przyziemny, pragmatyczny i praktyczny – podkreślał Prezes Zarządu UZ. – Nie wymaga bardzo dużych inwestycji, a przyniesie znaczący efekt m.in. pozwoli odciążyć drogi w Kijowie i sprawi, że będziemy oddychać czystszym powietrzem.

 

Każdego dnia do Kijowa przyjeżdża ok. 450 tys. osób, z czego 77 tys. to osoby, które przybyły do miasta koleją. W ramach projektu City Express planowane jest zwiększenie liczby pasażerów kolei do 150 tys. dziennie.

– Mamy już wszystko, czego potrzebujemy do realizacji tego projektu – infrastrukturę i tabor – dodał przedstawiciel UZ. – Chcemy zmodernizować niektóre obszary kolejowe, dostosować rozkład jazdy i pozwolić 150 tys. pasażerom dziennie podróżować między domem a miastem.

 

Wśród wymienionych działań UZ jest m.in. otwarcie nowego odcinka metra Poczajna – Wyszgorod.

Pod koniec stycznia Koleje Ukraińskie uruchomiły nowy, zmodernizowany podmiejski pociąg elektryczny. Kursuje on na trasie Kijów – Tarasówka – Kijów. Było to możliwe dzięki porozumieniu regionalnego oddziału Kolei Południowo-Zachodniej z Kijowską Administracją Obwodową. Wspólnoty terytorialne Bojarki i Wysznewa zobowiązały się pokryć 100 proc. kosztów przejazdu obywateli uprzywilejowanych zniżkami.

Reklama