Publikacje Firm Wywiady

Kolejowe Zakłady Łączności – SMOK ze świadectwem dopuszczenia [WYWIAD]

Szczególnie interesujący jest system analityki biznesowej, może Pan przybliżyć jego możliwości? Jak na tym polu można jeszcze rozwijać system?

To rzeczywiście bardzo interesująca gałąź, którą obecnie można z powodzeniem rozwijać nie tylko w systemach na obiektach kolejowych, ale również na rynku komercyjnym. W czasach cyfryzacji od systemu monitoringu oczekujemy czegoś więcej niż tylko nagrywania i rejestrowania obrazu. Analityka biznesowa może pomóc zarządzać obiektami i co najważniejsze zwiększy bezpieczeństwo na obiektach poprzez wykrywanie i generowanie alarmów w zależności od wykrytych zdarzeń.

Poziom bezpieczeństwa na przejazdach/przejściach kolejowo-drogowych kat. A-F podnosi się z każdym rokiem, co widać w statystykach. Jednak wypadków i kolizji z udziałem pojazdów i pieszych nie można całkowicie wyeliminować. Powodem tego jest brawura, nieprzestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa i przepisów przez uczestników ruchu drogowego. Zdarzenia te poza tragediami w postaci rannych i zabitych niosą ze sobą wymierne straty dla kolei i stanowią niebezpieczeństwo dla pasażerów pociągów. W celu przeciwdziałania wypadkom niezbędne jest wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, jak system SMOK-2IP-A. Jego wszechstronność pozwala zarówno na prewencję, jak i aktywne działanie. Wchodząc do eksploatacji, pozwala osobom odpowiedzialnym za obszary nadzoru błyskawicznie reagować na niespotykane, bo wynikające z braku wyobraźni uczestników ruchu, sytuacje.

Dodaj komentarz