Pasażer Raport z Polski

Korekta rozkładu jazdy pociągów. Jakie zmiany przyniesie?

W woj. pomorskim lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Otomino na trasie Gdańsk – Kartuzy (tzw. bajpas kartuski), pomiędzy stacjami Stara Piła i Żukowo Zachodnie. Lokalizacja obiektu w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego zapewni łatwy dostęp do pociągów w kierunku Trójmiasta, Żukowa i Kartuz.

W woj. wielkopolskim w marcowej korekcie do dyspozycji pasażerów będzie nowy przystanek Patrzyków między Kramskiem, a Koninem na linii Warszawa – Poznań. Przystanek został zbudowany ze środków „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

W woj. małopolskim oddany do użytku zostanie kolejny peron (nr 1) na nowym przystanku Nowy Sącz Gorzków oraz przejście podziemne, umożliwiające bezpieczne dojście do pociągu.

Inwestycje, a zmiany w kursowaniu pociągów

Korekta rozkładu jazdy pozwala optymalnie zaplanować połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne oraz kontynuować prace inwestycyjne i utrzymaniowe. Niektóre z robót wymagają zmian w organizacji ruchu. W związku z kolejnym etapem prac na Centralnej Magistrali Kolejowej, których efektem będzie jazda pociągów ponad 200 km/h i tym samym krótsze podróże, czas przejazdu m.in. z Warszawy do Krakowa czy Katowic będzie dłuższy od kliku do kilkunastu minut. Ma to związek z wdrożeniem systemu ETCS poziomu 2. Na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Psar najszybsze pociągi będą kursować z prędkością do 160 km/h.

W związku z budową tunelu w Sulejówku na Mazowszu będą zmiany w kursowaniu składów podmiejskich i aglomeracyjnych.

Rozpoczęcie prac przy budowie przystanku Oława Zachodnia na Dolnym Śląsku wymaga wprowadzenia za część pociągów regionalnych zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Lizawice – Oława.

Dodaj komentarz