Przęsło mostu kolejowego z Krakowa umożliwia sprawny i bezpieczny przejazd pociągów na trasie Herby Nowe – Kępno. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują obiekty z modernizowanych linii w nowych lokalizacjach. Po niezbędnych przeglądach konstrukcje nadal są istotnym ogniwem sieci kolejowej.
Nad rzeką Wyderką w Janinowie na linii Herby Nowe – Kępno pociągi jeżdżą już po konstrukcji z kolejowego mostu w Krakowie. Korzystają z niego składy pasażerskie i towarowe – ponad 20 pociągów na dobę. Zapewniony jest bezpieczny przejazd dłuższych i cięższych składów towarowych. 26-metrowe stalowe przęsło znad Wisły spoczęło na nowych przyczółkach żelbetowych. Wzmocniono także fundamenty przyczółków. Wymieniony został tor. Kończą się prace obok przeprawy. Stalowe przęsło nad Wyderką pochodzi z mostu nad Wisłą w Krakowie. Na międzynarodowej linii budowany jest nowy most.
Obiekty z kolejowych magistrali, po szczegółowym przeglądzie lub dodatkowych pracach są wykorzystywane na mniej uczęszczanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów, nie tylko podkłady i szyny, ale duże konstrukcje mostów nadal służą kolei. To racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami i optymalne korzystanie ze środków programu utrzymaniowego.
Tylko z mostu nad Wisłą w Krakowie ponownie wykorzystano aż 12 przęseł. Dwanaście stalowych elementów po renowacji przeznaczono na wiadukty i mosty, m.in. w Zagórzu na Podkarpaciu, gdzie zastąpią wysłużony most kolejowy nad Sanem. Trzy trafiły do Częstochowy na linię Kielce – Fosowskie. Pozostałe przęsła są wykorzystane do rewitalizacji wiaduktów kolejowych, m.in. w Krasnymstawie i Rykach na Lubelszczyźnie oraz Wojkowicach w woj. śląskim.