PKP Intercity Remtrak to przede wszystkim dobre warunki pracy, uczciwe wynagrodzenia i stabilność zatrudnienia. Spółka przez lata pokazywała, że jest wiarygodnym pracodawcą.
Bardzo liczę również na podtrzymanie rozpoczętej przez mojego poprzednika współpracy z lokalnymi szkołami technicznymi. W 2019 r. Spółka podpisała porozumienia w sprawie objęcia patronatem klas technicznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Drzewicy i Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Stanisława Staszica w Opocznie. Współpraca ta trwa do dziś. Remtrak zobowiązał się do pomocy w kształceniu młodych techników, którzy po zakończeniu III-go etapu rozbudowy, mogliby zasilić kadry Oddziału w Idzikowicach. Spółka udziela szkołom wsparcia zarówno w zakresie dydaktycznym, jak i finansowym.
Mamy nadzieję, że nasze zaangażowanie w kształcenie młodych techników sprawi, że na lokalnym rynku pracy w regionie opoczyńskim nie zabraknie nigdy chętnych do pracy w Remtraku.
W maju 2020 r. spółka wydłużyła do końca tego roku umowę dzierżawy części przedsiębiorstwa naprawy taboru byłego Wagon Opole (Trinites Polska). Czy znane są już plany na przyszłość tego miejsca?
Umowa dzierżawy nadal obowiązuje, ale jesteśmy w pełni zdeterminowani, aby jak najszybciej nabyć składniki przedsiębiorstwa Trinites Polska sp. z o.o. w upadłości, w tym zarówno wchodzące w jej skład nieruchomości, jak i ruchomości. Czekamy na ostateczne rozstrzygnięcie Sądu w tej sprawie. Jesteśmy dobrej myśli. Niezależnie od tego, dzięki obowiązującej umowie dzierżawy, w Opolu wykonywane są rewizje oraz naprawy taboru pasażerskiego dla PKP Intercity. Jednocześnie prowadzimy intensywne prace, aby rozszerzyć zakres usług świadczonych w tym Oddziale. Nie ukrywam, że wiążemy duże nadzieje z nabyciem Zakładu w Opolu. Planujemy przeprowadzić tam wielomilionowe inwestycje zarówno w budynki, jak i urządzenia, sprzęt oraz technologie. Co ważne, oznaczać to będzie także wzrost zatrudnienia.
Jesteśmy przekonani, że Zakład w Opolu stanie się wkrótce bardzo ważnym punktem na mapie polskich zakładów naprawy taboru kolejowego.
Jakie są Pana priorytety w zarządzaniu PKP Intercity Remtrak?
Priorytetem jest dla mnie zarządzanie kolektywne, mające na celu wypracowywanie wspólnych wniosków, decyzji, analiz i podejmowanie świadomych decyzji przez zespół zarządzający. Za wielką wartość uznaję wszelkie metody umożliwiające informowanie pracowników o stanie zaawansowania w realizacji celów na bieżąco, co pozytywnie wpływa na zaangażowanie i świadome uczestnictwo w procesie naprawczym.
Będę dążył do dalszego podnoszenia kultury organizacyjnej Spółki i zacieśnienia współpracy pomiędzy oddziałami naprawczymi. Nie pracujemy Oddział dla Oddziału, a wszyscy wspólnie dla Spółki – dla zapewnienia jak najwyższej jakości, optymalizacji procesów i kosztów. Będziemy dążyć do tego, aby stać się zakładem pierwszego wyboru w rewizjach wagonów osobowych i naprawach zestawów kołowych.