– Średni wiek wagonów pasażerskich w Polsce to prawie 25 lat, ezt-ów ponad 27, a lokomotyw w przewozach towarowych 36. Oczywiście wszyscy chcielibyśmy podróżować tylko nowymi pojazdami, ale z uwagi na szereg czynników, w tym uwarunkowania historyczne i finansowe, modernizacja taboru będzie dla wielu polskich przewoźników istotnym elementem strategii poprawy stanu taboru. Gruntowana, dokładnie przemyślana i zaplanowana modernizacja, realizowana w oparciu o sprawdzoną technologię, wciąż jest opłacalną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów. Przynosi też wymierne efekty w postaci znaczącej poprawy najważniejszych parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu pasażerów. Takim przykładem jest także EN57, który po modernizacji i zastosowaniu naszych napędów osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h pawie trzy razy szybciej i zużywa mniej energii – mówi Jerzy Kaska, MEDCOM – Chcemy być w tym obszarze aktywni i szukać nowych rynków, na których nasze doświadczenie może być przydatne. Taki potencjał dostrzegamy np. na rynku niemieckim, zwłaszcza w modernizacji taboru tramwajowego. Trzonem działalności pozostają dla nas jednak realizacje do nowych pojazdów szynowych, a także europejski rynek autobusów elektrycznych – dodaje Jerzy Kaska.
Powiązane artykuły
Pierwszy pociąg dotarł szerokim torem z chińskiego Xi’an do stacji Sławków LHS
We wtorek 7 stycznia w Euroterminalu Sławków odbyła się uroczystość przywitania pierwszego pociągu, który przejechał z chińskiego miasta Xi’an do polskiej granicy bez przeładunku. Do wjazdu na teren RP wykorzystał przejście graniczne w Hrubieszowie i szerokotorową linię PKP LHS. Czy w niedalekiej przyszłości uruchomione zostaną połączenia towarowe z Dalekiego Wschodu na Śląsk? Prawdopodobnie tak. – […]
Rośnie popularność czeskich kolei
Koleje Czeskie przewiozły w 2019 r. 182,1 mln pasażerów. W porównaniu z rokiem poprzednim to wzrost rzędu prawie trzech milionów osób. – Liczby pokazują dwa główne trendy. Ludzie wracają do pociągów i podróżują na większe odległości – mówił Václav Nebeský, prezes zarządu i dyrektor generalny ČD. – Wydajność transportu wzrosła o 5,6 procent, a średnia odległość pokonana […]
Innowacyjny produkt Kolejowych Zakładów Łączności uzyskał świadectwo dopuszczenia!
Kolejowe Zakłady Łączności otrzymały od Urzędu Transportu Kolejowego świadectwo dopuszczenia do eksploatacji dla swojego innowacyjnego Systemu Monitorowania Obiektów Kolejowych typu SMOK-2IP-A.