– Średni wiek wagonów pasażerskich w Polsce to prawie 25 lat, ezt-ów ponad 27, a lokomotyw w przewozach towarowych 36. Oczywiście wszyscy chcielibyśmy podróżować tylko nowymi pojazdami, ale z uwagi na szereg czynników, w tym uwarunkowania historyczne i finansowe, modernizacja taboru będzie dla wielu polskich przewoźników istotnym elementem strategii poprawy stanu taboru. Gruntowana, dokładnie przemyślana i zaplanowana modernizacja, realizowana w oparciu o sprawdzoną technologię, wciąż jest opłacalną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów. Przynosi też wymierne efekty w postaci znaczącej poprawy najważniejszych parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu pasażerów. Takim przykładem jest także EN57, który po modernizacji i zastosowaniu naszych napędów osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h pawie trzy razy szybciej i zużywa mniej energii – mówi Jerzy Kaska, MEDCOM – Chcemy być w tym obszarze aktywni i szukać nowych rynków, na których nasze doświadczenie może być przydatne. Taki potencjał dostrzegamy np. na rynku niemieckim, zwłaszcza w modernizacji taboru tramwajowego. Trzonem działalności pozostają dla nas jednak realizacje do nowych pojazdów szynowych, a także europejski rynek autobusów elektrycznych – dodaje Jerzy Kaska.
Powiązane artykuły
Polska technologia kolejowa wkracza na rynek USA
Posted on Author Zuzanna Rabinek
Firma SP Tech Solutions, dostarczająca nowoczesne rozwiązania cyfrowe dla branży kolejowej, zakończyła udział w intensywnym programie akceleracyjnym w Nevadzie i San Francisco. Wyjazd odbył się w ramach czwartej edycji prestiżowego NCBR–Nevada Acceleration Program (NCBR-NAP), realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W elitarnym gronie dziesięciu najbardziej perspektywicznych firm z Polski znalazła się właśnie toruńska spółka, […]
Synergia kilku procesów
Posted on Author Redakcja RK
Podwyżki cen materiałów czy energii budzą spore zaniepokojenie na rynku. Reakcją na obecną sytuacje rynkową było pojawienie się spółki R-I-W GRUPA.
Piotr Dardziński: konsolidacja to szansa na rozwój [WYWIAD]
Posted on Author Raport Kolejowy
Post Views: 2 958