– Średni wiek wagonów pasażerskich w Polsce to prawie 25 lat, ezt-ów ponad 27, a lokomotyw w przewozach towarowych 36. Oczywiście wszyscy chcielibyśmy podróżować tylko nowymi pojazdami, ale z uwagi na szereg czynników, w tym uwarunkowania historyczne i finansowe, modernizacja taboru będzie dla wielu polskich przewoźników istotnym elementem strategii poprawy stanu taboru. Gruntowana, dokładnie przemyślana i zaplanowana modernizacja, realizowana w oparciu o sprawdzoną technologię, wciąż jest opłacalną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów. Przynosi też wymierne efekty w postaci znaczącej poprawy najważniejszych parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu pasażerów. Takim przykładem jest także EN57, który po modernizacji i zastosowaniu naszych napędów osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h pawie trzy razy szybciej i zużywa mniej energii – mówi Jerzy Kaska, MEDCOM – Chcemy być w tym obszarze aktywni i szukać nowych rynków, na których nasze doświadczenie może być przydatne. Taki potencjał dostrzegamy np. na rynku niemieckim, zwłaszcza w modernizacji taboru tramwajowego. Trzonem działalności pozostają dla nas jednak realizacje do nowych pojazdów szynowych, a także europejski rynek autobusów elektrycznych – dodaje Jerzy Kaska.
Powiązane artykuły
Wilkowo, Namysłów – dwa wypadki, ten sam skład
Na przejeździe kolejowym w Wilkowie doszło do zderzenia busa z pociągiem jadącym do Wrocławia. Paweł Chmielewski, oficer prasowy policji w Namysłowie, podkreślił, że nikt nie został ranny.
Czesi, Słowacy i Polacy mówią jednym głosem
Sládek zaproponował alternatywę dla bezpośrednich dotacji: Jeśli nie ma możliwości wsparcia finansowego, należy przynajmniej zastosować ulgi podatkowe i wydłużone okresy amortyzacji dla firm inwestujących w infrastrukturę przeładunkową. To byłoby realne wsparcie dla kolei – podkreślił. DAC: technologia tak, ale w tempie ewolucji W debacie nie zabrakło także wątków technologicznych. Łukasz Grzesło zaznaczył, że modernizacja […]
Dostępność Plus – Przyjazna przestrzeń publiczna
Przestrzeń publiczna przyjazna osobom o szczególnych potrzebach, tj. seniorom, kobietom w ciąży, osobom z niepełnosprawnościami – to główny cel rządowego programu Dostępność Plus. W jego ramach na inwestycje związane z dostępnością w latach 2018–2025 przeznaczonych zostanie ponad 23 mld zł.




