Raport z Polski

Medcom na Transexpo 2018

Firma Medcom prezentowała swoje najnowsze rozwiązania do autobusów elektrycznych, trolejbusów oraz tramwajów.

Na stoisku warszawskiego producenta, wśród kilku propozycji dla samorządów, operatorów komunikacji miejskiej i dostawców e-busów, zobaczyć można było m.in. ładowarki mobilne i stacjonarne z serii EBC wykonane z użyciem nowoczesnej technologii węglika krzemu (SiC). W Kielcach Medcom prezentuje również dwa napędy do e-busów, w tym napęd autobusowy w technologii SiC, dzięki któremu można ograniczyć zużycie energii o kilkanaście procent w porównaniu do zastosowania porównywalnego produktu, ale wykonanego w krzemowej technologii IGBT.
– Technologia węglika krzemu to przyszłość transportu publicznego, w tym również transportu miejskiego, który w wielu europejskich i polskich miastach coraz częściej jest realizowany przez autobusy elektryczne. Zastępowanie wysłużonego taboru, nowymi bardziej przyjaznymi środowisku pojazdami elektrycznymi, to jeden z kluczowych elementów budowy zrównoważonego transportu. Dzięki SiC możemy w jeszcze większym stopniu optymalizować zużycie energii i wprowadzać na rynek pojazdy nowej generacji – bardziej ekologiczne, niezawodne i jeszcze tańsze w codziennej eksploatacji. Pierwsze realizacje tego typu już za nami i mamy nadzieję, że za przykładem Jaworzna, Krakowa czy Rzeszowa będą podążać kolejne miasta i lokalne samorządy – mówi Paweł Choduń, Medcom.
Poza bogatą ofertą autobusową Medcom pokazała w Kielcach także kilka własnych rozwiązań do trolejbusów i tramwajów, w tym m.in. kompletny system napędowy do trolejbusów, który został zintegrowany z pokładową ładowarką baterii trakcyjnych oraz E-recycler – autorski układ odzysku i magazynowania energii stosowany już m.in w tramwajach w Warszawie i Gdańsku oraz w trolejbusach w Gdyni.

Dodaj komentarz