Obecnie w Warszawie powstają trzy ostatnie stacje na bemowskim odcinku linii M2, czyli: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Budowana jest również stacja techniczno-postojowa Karolin. To ostatni etap prac na tej linii, która w całości wydłuży się o kolejne 4 km tuneli i będzie oddana do użytku w 2026 roku. Sieć metra liczyć będzie wówczas 46 km – z 42 stacjami.
Powiązane artykuły
Łódź: Trwa montaż tarczy TBM w komorze startowej
Tunel w Łodzi łączy Polskę Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja zapewni efektywny system kolejowych połączeń międzyregionalnych oraz szybsze połączenie przez centrum miasta. Dworzec Łódź Fabryczna z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź […]
Krzysztof Mamiński ponownie prezesem UIC
Krzysztof Mamiński w dalszym ciągu piastować będzie funkcję przewodniczącego Międzynarodowego Związku Kolei (UIC). Jednogłośną decyzję podjęło Zgromadzenie Ogólne, które obradowało 7 lipca w Paryżu. Kadencja Prezesa zarządu PKP S.A. i Grupy PKP trwać będzie dwa lata. W piątek 7 lipca br. zakończyła się kilkudniowa wizyta polskiej delegacji w Paryżu pod kierownictwem Krzysztofa Mamińskiego. Poza posiedzeniem […]
Afryka: Lokomotywy pasażerskie obsługują cargo
W RPA sześć lokomotyw Vossloh Afro4000 (Euro 4000), zbudowanych pierwotnie do obsługi pasażerskiej, zmodyfikowano do obsługi pociągów towarowych. Lokomotywy pierwotnie zamówiła Agencja Kolei Pasażerskich Republiki Południowej Afryki (PRASA). Nigdy jednak nie weszły do użytku, a umowa została rozwiązana. Firma Leasingowa Traxtion nabył na aukcji sześć działających i jedną uszkodzoną lokomotywę w celu powiększenia swojego taboru. […]




