Wydarzenia

Modernizacja Taboru Szynowego 2017 Finansowanie, nowe technologie i perspektywy

Tabor przyszłości. Dyskusja

Podczas trzeciego panelu przeprowadzono forum dyskusyjne, dotyczące tego, w jaki sposób budować bezpieczny, ekonomiczny i komfortowy tabor szynowy przyszłości. Moderatorem debaty był Czesław Warsewicz, Prezes Zarządu „Blue Ocean” Business Consulting Sp. z o.o. W dyskusji udział wzięli: • Przemysław Wróbel, Doradca Dyrektora CUPT, • Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Zarządu, Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o., • Piotr Rachwalski, Prezes Zarządu, Koleje Dolnośląskie SA, • Nicolas Halamek, MD Transport Poland, ALSTOM Konstal SA, • Marek Sokołowski, Wiceprezes Zarządu, Metro Warszawskie Sp. z o.o., • Jerzy Obrębski, Członek Zarządu, Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. w Warszawie, • Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity SA, • Jacek Grabarczyk, Dyrektor Marketingu, ZNTK Mińsk Mazowiecki Sp. z o.o., Grupa PESA, • Józef Michalik, Wiceprezes Zarządu NEWAG SA.

Wyzwania i możliwości

Drugi dzień rozpoczęło wystąpienie Roberta Rzepińskiego, ValueAdded Partner Leader w Philips Lighntning Sp. z o.o. W prelekcji pt. „Rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej na przykładzie innowacyjnych projektów oświetleniowych LED” Rzepiński omówił obecny stan infrastruktury oświetleniowej w przemyśle (m.in. wpływ infrastruktury oświetleniowej na bezpieczeństwo pracowników, normy oświetleniowe, narzędzia do monitorowania oraz kontroli zużycia energii), wyzwania dla producentów oświetlenia (poprawę warunków pracy, ograniczenie ryzyka wypadków) oraz platformę EnvisionManager, służącą do zarządzania oświetleniem (maksymalizacja komfortu pracy, możliwość łatwej adaptacji do przestrzeni, minimalizacja kosztów operacyjnych i utrzymania, energooszczędność). Prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Andrzej Wasilewski opowiedział uczestnikom konferencji o taborze, którym dysponuje zarządzana przez niego spółka, a także o sposobach, w jakie przewoźnik radzi sobie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdów. Kolejny zagraniczny gość, Ilona Jacob, dyrektor Herbert Kneitz Gmbh, przedstawiła najnowsze i najbardziej odporne tkaniny zgodne z nową Normą EN 45545. Dariusz Chiliński, Kierownik Zespołu PM – Menedżer Obszaru Biznesu w firmie PHOENIX CONTACT Sp. z o.o. – przedstawił prelekcję pt. „Trwałość połączeń przewodów elektrycznych i sygnałowych na przykładzie długotrwałej eksploatacji w warunkach agresywnych”.

Przewoźnicy i producenci

„Koleje Mazowieckie – KM” Sp. z o.o. reprezentował Krzysztof Kijo, Zastępca Dyrektora Biura Eksploatacyjno-Technicznego. W swojej prezentacji Kijo nakreślił plany spółki w zakresie inwestycji, modernizacji i utrzymania taboru. W latach 2005 – 2016 Koleje Mazowieckie przeprowadziły 132 naprawy pojazdów w poziomie utrzymania P5, w trakcie realizacji (lata 2016 – 2017) jest modernizacja kolejnych 39 pojazdów serii EN57. Na lata 2018 – 2022 przewoźnik planuje zakup 71 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych). Spółka planuje także modernizację i doposażenie zapleczy technicznych w Sochaczewie, Radomiu i w Warszawie Grochów. Ostatnim wystąpieniem w tym bloku była prelekcja Marcina Ludwiniaka, Inżyniera Sprzedaży IOW TRADE („Oferta produktowa IOW TRADE sp. z o.o. w aplikacjach kolejowych”).

Dodaj komentarz