Wydarzenia

Modernizacja Taboru Szynowego 2017 Finansowanie, nowe technologie i perspektywy

Nowe technologie dla taboru

W drugim panelu jako pierwszy głos zabrał Michał Łagosz, Kierownik Działu Konstrukcji Mechanicznych, reprezentant partnera technologicznego konferencji, firmy MEDCOM. Podczas prezentacji Łagosz zaprezentował historię, działania oraz produkty MEDCOM dedykowane rynkom zagranicznym. Po nim mównicę przejął Adrian Bera z SSK Rail Sp. z o.o., który przedstawił referat pt. „Bezpieczna modernizacja: jak zagwarantować sobie pewny zysk i wysoką satysfakcję klienta wykonując modernizację taboru”. W wystąpieniu Bera uwzględnił m.in. różne perspektywy (producent kontra przewoźnik), kwestię dotrzymywania terminów, optymalizację kosztów, gwarancję i utrzymanie taboru. Radosław Przybyszewski, Dyrektor Biura Utrzymania Taboru w Przewozach Regionalnych Sp. z o.o., scharakteryzował zakupy i modernizacje wykonywane przez spółkę.

W prelekcji pt. „Innowacyjne rozwiązania IT w modernizacji taboru szynowego” Paweł Korczakowki z LedaTel Sp. z o.o. i Wspólnicy przedstawił takie technologie, jak: papier elektroniczny, wyświetlacze transparentne, rozwiązania dla osób niedosłyszących, kamery termowizyjne oraz system HotSpot. Sławomir Centkowski, wiceprezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, zapoznał zgromadzonych z propozycjami zmian, które producenci powinni wziąć pod uwagę przy produkcji i modernizacji taboru.

Juliusz Grabczyk, prezes zarządu PUT GRAW Sp. z o.o., zdefiniował nowoczesne technologie pomiaru kół taboru szynowego. Firmę NOVOL Sp. z o.o. reprezentowali dyrektor Grzegorz Wojciechowski oraz koordynator ds. kluczowych klientów Sławomir Bezubik, którzy opowiedzieli uczestnikom konferencji o innowacyjnych systemach farm dla kolejnictwa (NOVOL INDUSTRIAL). Następnie głos zabrał Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. W wystąpieniu zatytułowanym „Układ napędowy w elektrycznych zespołach trakcyjnych typu EN 57/71 na przestrzeni lat w PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.” skupił się na układach napędowych pojazdów znajdujących się w parku taborowym spółki. Gość z zagranicy, Karl-Heinz Schomaker, Manager Business Development, opowiedział o strukturze grupy Deuta-Werke oraz produktach oferowanych przez partnera biznesowego Deuta-Werke, firmę AKSEL Sp. z o.o. („Rodzina rejestratorów REDBOX – poziomy bezpieczeństwa, normy TSI”). Rozbudowa parku taborowego w oparciu o modernizacje i zakup była tematem rozważań Jarosława Oniszczuka, członka zarządu ds. operacyjnych PKP Intercity SA. Po nim prezentację poprowadził Andrzej Dwojak, Product Manager Fotoelectrics and Safety z Turck Sp. z o.o. W swoim wystąpieniu Dwojak przedstawił przyciski i rozwiązania LED dla aplikacji kolejowych. Mirosław Szczelina, wiceprezes zarządu Rail Polska Sp. z o.o., podczas prelekcji zapoznał uczestników ze szczegółami modernizacji lokomotyw z trakcji spalinowej na elektryczną na przykładzie lokomotywy 207E. Mariusz Syldatk, Dyrektor Handlowy z firmy Sosnowski Sp. z o.o. Sp. K., omówił zagadnienie stanu technicznego taboru w kontekście wyposażenia zaplecza technicznego. Panel drugi zamknęło wystąpienie Krzysztofa Włodarza, dyrektora generalnego Heico Polska Sp. z o.o., który zaprezentował rozwiązanie problemu luzujących się nakrętek.

Dodaj komentarz