Całkowicie nowa jest informacja pasażerska: wyświetlacze znajdują się wewnątrz i na zewnątrz nad drzwiami, na suficie, a także w przejściach między wagonami. Dostarczą informacji m.in. o przebiegu podróży, stacjach i obłożeniu danego pociągu. Przed wyjściem pokażą zaś, gdzie na peronie znajdują się schody lub windy. Na zewnątrz pociągu odpowiednią linię wskażą kolorowe paski LED.
Komfort pasażerów
Szerokie drzwi i obszerne strefy zapewniają szybkie wsiadanie, a także wysiadanie oraz jak najlepsze rozmieszczenie pasażerów w pociągu. Składane siedzenia mogą być automatycznie blokowane w zależności od obłożenia, co zapewnia dodatkową przestrzeń. Pięć z 13 wagonów składa się z dużych wielofunkcyjnych powierzchni z trojgiem drzwi i wystarczającą ilością miejsca do transportu rowerów, wózków dziecięcych, bagażu lub osób. Na obu końcach pociągu znajdują się miejsca dla wózków inwalidzkich. Pasażerowie z aparatami słuchowymi mogą połączyć się z systemem informacyjnym przez Bluetooth i dzięki temu lepiej zrozumieć komunikaty w pociągu.
Duży nacisk producent kładzie na minimalne koszty cyklu życia, maksymalizując efektywność energetyczną, minimalizując koszty utrzymania i optymalizując wsparcie operacyjne.
Wszystkie pojazdy zyskają europejski system sterowania pociągiem ETCS firmy Siemens Mobility i Automatic Train Operation (ATO). Ponadto – system monitorowania integralności pociągu (TIMS).
Deutsche Bahn planuje zdigitalizować i wyposażyć w urządzenia ECTS wszystkie pociągi podmiejskie do 2030 r.