Ponadto w 2024 roku wykonano tzw.: „siłami własnymi MPK”: remont przejść dla pieszych: dwa przejścia na skrzyżowaniu ul. Hallera, al. Pracy oraz dwa na skrzyżowaniu ul. Żmigrodzka – ul. Wołowska; remont zatoki autobusowej przy ul. Borowskiej.
– Chciałbym podziękować pracownikom MPK i podwykonawcom za wykonaną pracę, a naszym pasażerom i wszystkim mieszkańcom Wrocławia za wyrozumiałość i cierpliwość. Ogromne podziękowania dla pana prezydenta Jacka Sutryka oraz radnych miejskich za wsparcie i fundusze, dzięki którym możliwe realizowanie tych ważnych inwestycji – podsumowuje wiceprezes MPK Przemysław Nowicki.
#TORYwolucja 2024 w liczbach:
- 6 zrealizowanych inwestycji
- wykonanie ponad 2 tys. mtp torowiska tramwajowego,
- zabudowanie 7 szt. rozjazdów
- położenie prawie 7 tys. m2 różnych nawierzchni
- szlifowanie regeneracyjne ponad 5 tys. mtp torów
- 18 wymienionych zwrotnic tramwajowych
- wymiana prawie 3 tys. mtp szyn
- przeszlifowanie ok. 5300 mtp torów
- wydano blisko 50 milionów zł na realizację zadań
Nowy rok, nowa #TORYwolucja
MPK Wrocław nie zamierza stać w miejscu, a rok 2025 będzie równie dynamiczny. Miasto przeznaczy na torywolucję ponad 70 milionów złotych realizując szereg kluczowych inwestycji, które poprawią komfort pasażerów i mieszkańców.
Już na początku roku rozpoczęto drugi etap remontu torowiska na Nadodrzu, obejmujący m.in. północną część pl. Powstańców Wielkopolskich oraz przebudowę połączenia z zajezdnią Ołbin. Równolegle trwa modernizacja torowiska na ul. Podwale, gdzie pojawią się maty wibroizolacyjne, poprawiające komfort jazdy tramwajów i zmniejszające hałas dla mieszkańców okolicznych budynków.
W planach na 2025 rok znalazły się także prace na ul. Kosmonautów, gdzie wymienione zostanie niemal 2 km torowiska, modernizowane będą przejazdy tramwajowe oraz sieć trakcyjna.
Inne ważne inwestycje to m.in. budowa mijanki tramwajowej przy ul. Przyjaźni, modernizacja torowiska na skrzyżowaniu ul. Borowskiej z Glinianą oraz remonty przejazdów na skrzyżowaniach np. ul. Oławskiej i Podwala, Powstańców Śląskich i Jastrzębiej czy Tarnogajskiej i Klimasa. Dodatkowo planowane są prace na ul. Stawowej, Peronowej oraz modernizacja sieci trakcyjnej na pl. Dominikańskim. W pierwszych miesiącach roku 2025 w planach mamy również remont 4 zatok autobusowych w następujących lokalizacjach: ul. Kamienna pomiędzy ul. Łódzką a Borowską, zatoka po str. północnej; pl. Powstańców Warszawy, jezdnia w kierunku pl. Dominikańskiego, zatoka po str. północnej; skrzyżowanie ul. Broniewskiego – Żmigrodzka – al. Kasprowicza, wlot zachodni od ul. Broniewskiego, zatoka po str. północnej; ul. Wróblewskiego, skrzyżowanie z ul. Tramwajową, zatoka po str. północnej.