Inwestycje

Na CMK przeprowadzono próby obciążeniowe mostów i wiaduktów

Na nowych mostach i wiaduktach, na jednym z torów szlaku Pilichowice – Olszamowice, na Centralnej Magistrali Kolejowej, przeprowadzono próby obciążeniowe. Do tego wykorzystano 117-tonowe lokomotywy. To był ostatni etap działań przed wznowieniem na trasie ruchu kolejowego.

PKP Polskie Linie Kolejowe finalizują prace modernizacyjne na 16 obiektach inżynieryjnych – w tym 4 mostów i 2 wiaduktów na 16-km torze na szlaku Pilichowice – Olszamowice na CMK. Wcześniej prace zakończono na sąsiednim torze, na którym zgodnie z rozkładem kursują pociągi.

Ważąca 117 ton lokomotywa sprawdziła czy zachowanie nowych obiektów jest zgodne z zakładanymi przez projektantów wartościami. Podczas badań statycznych specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry konstrukcji. Testy zakończyły się pozytywnie. Kolejnym etapem, przed planowanym wznowieniem ruchu, będą próby dynamiczne.

Prace modernizacyjne objęły 4 mosty nad rzekamiCzarną Maleniecką, Barbarką, Gerszczynką i dopływem Czarnej Malenieckiej. W miejsce starych wiaduktów w Myśliborzu i Siedlowie (łódzkie) wybudowane zostały nowe konstrukcje. 10 przepustów, które zapewniają właściwe odwodnienie i pełnią funkcję przejść dla małych zwierząt, zostało zmodernizowanych. Obiekty położone na terenie województw świętokrzyskiego i łódzkiego zostały dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Powrót pociągów na zmodernizowane obiekty zaplanowano w połowie grudnia. Po nowych obiektach pod sąsiednim torem pociągi kursują od lipca.

Czytaj dalej >