Nocą rozpoczął się transport pierwszej z czterech tarcz TBM na miejsce budowy metra na Bródnie. Jak zapowiadają przedstawiciele warszawskiego metra, prace ruszą na przełomie marca i kwietnia.
Każda z tarcz waży ponad 615 ton, ma niemal 100 metrów długości i 6,4 metra wysokości. Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli, składowane były w fabryce tubingów. W nocy z 14 na 15 stycznia przetransportowano pierwszą z nich na stację C21 Brudno, gdzie budowany jest szyb startowy.
Montaż tarcz odbędzie się na placu budowy. Po zakończeniu i rozruchu, rozpocznie się drążenie tunelu w kierunku stacji Trocka. Po miesiącu tym samym śladem ruszy druga tarcza TBM.
– Długość tuneli tego odcinka M2 metra to 5787 metrów – informuje w komunikacie warszawskie metro. – Daje to 3858 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy.
Praca maszyn skrawających trwać będzie nieustannie przez całą dobę. Jej działanie nadzorować będzie 12-osobowa grupa, pracująca na cztery zmiany.