Przez kolejne trzy lata trwały negocjacje i 23 sierpnia 2023 r. UMWP jednak wyraził zgodę na podpisanie aneksu do umowy przewozowej z PKP SKM, co umożliwiło Operatorowi ogłoszenie przetargu na zakup nowych pojazdów. Spółka zdecydowała się na ten krok, gdyż bardzo potrzebuje nowych pojazdów (tabor PKP SKM jest jednym z najstarszych w Polsce) i robi wszystko, by unijne dofinansowanie nie przepadło. Trzeba jednak pamiętać, że czasu pozostało bardzo mało – pojazdy muszą zostać zaprojektowane, wyprodukowane i przekazane użytkownikowi, a ich zakup rozliczony do końca 2023 r.
Powiązane artykuły
Drugi tor na linii Orte – Falconara. RFI ogłasza przetarg
Rete Ferroviaria Italiana (RFI) ogłosiła przetarg na projekt i budowę drugiego toru linii kolejowej Orte – Falconara. Prace obejmą odcinek o długości 163 km. Ich wartość to ponad 95 mln euro. Za nadzorowanie budowy drugiego toru linii Orte – Falconara odpowiedzialny jest Vincenzo Macello, z-ca dyrektora generalnego RFI. Celem projektu jest budowa nowego toru obok […]
Parametry linii kolejowych coraz lepsze
– Parametry linii kolejowych są z roku na rok na coraz wyższym poziomie – informuje Urząd Transportu Kolejowego. Wpływa to na jakość przewozów kolejowych – również na możliwość uruchamiania pociągów i na przepustowość infrastruktury. W 2023 r. długość linii kolejowych w eksploatacji wyniosła 19 576 km. Długość linii kolejowych wszystkich zarządców infrastruktury w 2023 r. […]
Pantografy pod kontrolą – mniej zmian w podróży
Będzie mniej zmian w kursowaniu pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Zakładem Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o. umowę na zaprojektowanie i budowę oraz utrzymanie specjalistycznego systemu do wykrywania usterek pantografów. Uruchomienie systemu planowane jest na przełomie roku 2022/2023. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wdrożyły do realizacji unikalny w skali […]