Minęło ponad 30 lat od kiedy zamknięto trasę ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju. Od dwóch dni mieszkańcy m.in. Bystrzycy, Lubachowa i Jugowic znów mogą cieszyć się ułatwionym dostępem do kolei. Inwestycja kosztowała ok. 130 mln zł i była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Podróżni zyskali dostęp do połączeń z przystanków: Burkatów, Jedlina-Zdrój Centrum oraz odbudowanych peronów w Bystrzycy Górnej, Lubachowie, Zagórzu Śląskim, Jugowicach i Jedlinie-Zdroju. Ponadto wykonawcy zapewnili wiaty, ławki i energooszczędne oświetlenie. Przebudowane perony są wyższe i ułatwiają wsiadania oraz wysiadanie z pociągów.
Na 22 km odcinku trasy w ramach inwestycji postawiono nowe tory i przebudowano 112 obiektów inżynieryjnych. Odświeżone przejazdy kolejowo-drogowe zapewniają podróżnym bezpieczeństwo. Na trasie zainstalowano nowoczesne urządzenia sterowania oraz rozjazdy, ułatwiające ruch pociągów.
Podróżni mogą cieszyć się nową trasą dzięki projektowi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój”. Całość inwestycji wyniosła ok. 130 mln zł (netto). Środki, które zostały użyte w przebudowie, pochodzą z Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa dolnośląskiego.
Linia kolejowa Świdnica – Jedlina-Zdrój była wyłączona z użytku od 1992 r. W niektórych momentach trasa wznosi się o ponad 200 m i zawiera liczne zakręty oraz wiadukty.