Modernizacja 10 stacji i przystanków kolejowych, budowa torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem na odcinku Otwock – Pilawa dobiega końca. Pierwsze pociągi przejadą tym odcinkiem już 30 sierpnia. Koszt prac to 3,5 mld zł. Projekt współfinansowany ze środków UE, POIiŚ.
Dzięki modernizacji poprawi się komfort korzystania ze stacji Otwock, Celestynów i Pilawa oraz z 7 przystanków: Śródborów, Pogorzel Warszawska, Stara Wieś, Kołbiel, Chrosna, Zabieżki i Augustówka. Nowe perony mają zamontowane oświetlenie, wyposażane są w wiaty i ławki. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie oraz umieszczone w gablotach rozkłady jazdy. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się będą miały do dyspozycji pochylnie. W Celestynowie oraz w Otwocku będą nowe przejścia podziemne, które zapewnią wygodne dojście do pociągów i lepszą komunikację w mieście.
Modernizacja linii Warszawa – Lublin obejmuje budowę drugiego toru dla odcinka Otwock – Pilawa. Jednym z torów od 30 sierpnia pojadą pierwsze pociągi. Na przywrócenie ruchu pozwala zamontowanie 93 rozjazdów. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty. Obok kursujących pociągów, wykonawca będzie kontynuował prace na sąsiednim – drugim torze. Od grudnia pociągi pojadą po dwóch torach na odcinku Otwock – Pilawa. Zwiększą się możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.
Na www.portalpasazera.pl i stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie można zapoznać się z rozkładem jazdy pociągów m.in. na trasie Otwock – Pilawa.
Pamiętajmy o pociągach!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. apelują o zachowanie ostrożności na przejazdach kolejowo-drogowych między Otwockiem a Pilawą. Zachowanie zgodne z przepisami ruchu drogowego zapewni bezpieczne przekroczenie wszystkich skrzyżowań.
Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku. Więcej informacji o projekcie na stronie www.warszawa-lublin.pl.