Inwestycje Wydarzenia

Nad stacją Warszawa Zachodnia trwa montaż kładki [ZDJĘCIA]

Trwają prace na peronach stacji Warszawa Zachodnia. Wykonawca inwestycji instaluje stalową kładkę między ul. Tunelową a Al. Jerozolimskimi. Przebudowywane są perony i przejście podziemne. Prace warte są ok. 2 mld zł. 

Fot. Artur Lewandowski / PKP PLK

Kładka sunie nocą. Tak ustalone prace pozwalają prowadzić obok robót bezpieczny ruch i utrzymać podróże przez Warszawę. Siłowniki przesuwają konstrukcję kładki od strony ul. Tunelowej w stronę Al. Jerozolimski. Obiekt „wędruje” z prędkością nawet 4 metrów na godzinę. Nad torami powinien przejść w maju. Ostatecznie zostanie umocowany na 10 filarach. Kładka wraz pochylniami będzie miała długości 432 metrów.

Warszawa Zachodnia – podróżujemy koleją obok budowy kładki i peronów

Wykonawca, Budimex S.A. pracuje przy peronach nr 6 i 7. Stare obiekty rozebrano. Budowany jest nowy tunel i budynek techniczny stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia.

Obok placu budowy nowej Warszawy Zachodniej zgodnie z przyjętym rozkładem kursują pociągi. Podróżni korzystają z połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Są oznaczenia i tablice informacyjne oraz komunikaty głosowe dotyczące obsługi i komunikacji na peronach.

Warszawa Zachodnia zmienia oblicze

Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto  projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Reklama