NEWAG S.A. zmodernizuje 15 spalinowych lokomotyw manewrowych typu SM24 do typu 6Dg. Stosowną umowę z CARGOUNIT – największą polską firmą zajmującą się wynajmem lokomotyw – producent pojazdów podpisał 24 czerwca br.
Po zakończeniu modernizacji CARGOUNIT będzie jedyną firmą oferującą wynajem na polskim rynku 20 zmodernizowanych lokomotywy manewrowych SM42 6Dg.
Zgodnie z umową, pierwsze lokomotywy zostaną przekazane zamawiającemu w terminie 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Dostawa kolejnych planowana jest cyklicznie – 2 szt. miesięcznie, natomiast zakończenie dostaw przewidziane jest w pierwszym kwartale 2024 r. Zmodernizowane lokomotywy objęte są 24 miesięcznym okresem gwarancji.
Zamówione lokomotywy nie są pierwszymi zmodernizowanymi lub wyprodukowanymi przez NEWAG pojazdami, które CARGOUNIT posiada w swojej ofercie. Spółka w przeszłości zamówiła już 5 szt. lokomotyw 6Dg, 3 szt. lokomotyw elektrycznych E4DCUd – Griffin, 3 szt. lokomotyw elektrycznych sześcioosiowych Dragon 1 oraz 4 szt. lokomotyw Dragon 2.
O podpisanej umowie Prezes CARGOUNIT Sp. z o.o. Łukasz Boroń powiedział:
– Powiększymy naszą flotę lokomotyw manewrowych spalinowych o kolejne lokomotywy SM42 6Dg, które cieszą się dobra opinią użytkowników oraz wpisują się w politykę obniżania emisyjności transportu poprzez zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego najnowsze normy emisji spalin. CARGOUNIT to jedyny podmiot na polskim rynku, który będzie oferował na wynajem zmodernizowane lokomotywy manewrowe SM42 6Dg.
Jak dodał:
– Zgodnie ze strategią modernizacji floty lokomotyw, CARGOUNIT inwestuje w nowoczesne lokomotywy jedno i wielosystemowe oraz modernizację lokomotyw manewrowych spalinowych. Zmodernizowana lokomotywa SM42 6Dg jest najbardziej rozpowszechnionym modelem zmodernizowanej lokomotywy spalinowej manewrowej w Polsce z ponad 190 lokomotywami poruszającymi się po polskich torach. Zmodernizowana lokomotywa SM42 6Dg w porównaniu do SM42 6D przed modernizacją, dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego normy emisji spalin Stage 5, oferuje szereg korzyści dla przewoźników kolejowych m.in. obniżone o blisko 30% zużycie oleju napędowego oraz 77% niższe zużycie oleju silnikowego.