global Pasażer Wydarzenia

Niemiecki rząd walczy o pasażerów. Ruszyła kampania społeczna #BesserWeiter

„Jeżeli wszyscy przestrzegają zasad, transport publiczny jest bezpieczny nawet w czasach pandemii” – to przesłanie, z jakim wyszli organizatorzy niemieckiej kampanii społecznej #BesserWeiter. W jej ramach władze federalne, stanowe i firmy transportowe chcą odzyskać zaufanie pasażerów i zwiększyć frekwencję w pociągach, komunikacji miejskiej i międzymiastowej.

W czasie pandemii koronawirusa niemiecki transport publiczny stracił ok. 80 proc. pasażerów. Rząd federalny, kraje związkowe, miejskie organizacje i lokalne przedsiębiorstwa transportu publicznego chcą odzyskać zaufanie pasażerów. Wspólnie zainicjowali kampanię #BesserWeiter, zachęcając Niemców do ponownego korzystania z transportu publicznego.

Ze środków komunikacji publicznej w Niemczech, ze względu na pandemię wirusa Covid-19 nadal rezygnują setki tysięcy osób. Jak informuje w rozmowie z „Raportem Kolejowym” niemieckie przedsiębiorstwo kolejowe Deutsche Bahn, w pociągach ICE oraz IC zapełnienie miejsc wynosi obecnie 30 proc. Na początku pandemii wynik ten był mniejszy o 10 punktów procentowych.

W związku z wciąż utrzymującą się niską frekwencją w pojazdach transportu publicznego, firmy transportowe chcą wzmocnić zaufanie podróżnych. Wspólnie z rządem federalnym 19 sierpnia zaprezentowali w Berlinie cele kampanii #BesserWeiter.

– Niemiecki transport publiczny staje się lepszy i bezpieczniejszy – mówił Andreas Scheuer, federalny minister transportu. – Do tego właśnie nawiązuje hasztag – hasło akcji.

Działania w ramach kampanii rozpoczęły się już trzy tygodnie wcześniej – 28 lipca. Rozplanowane zostały do końca 2020 r. Działania akcji wspiera również specjalne narzędzie do mierzenia zaufania pasażerów do transportu publicznego. Zawartość Indeksu, o którym w trakcie konferencji opowiedział federalny minister transportu, stworzyli eksperci badań rynku z grupy roboczej ds. Marketingu i komunikacji Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (VDV). Indeks, podobnie jak barometr trendów, będzie wykorzystywał comiesięczne reprezentatywne badania, aby określić nastroje mieszkańców Niemiec związane z transportem publicznym. W połowie sierpnia wartość indeksu wynosiła 47,24 pkt na 100 możliwych.