PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa uruchomiła terminal przeładunkowy na kolejowej stacji towarowej Wola Baranowska LHS. Oficjalne uroczystości odbyły się 29 listopada. Inwestycja zwiększy ilość towarów przewożonych szerokotorową linią oraz umożliwi obsługę ładunków intermodalnych.
Nowy terminal przeładunkowy powstał na placu o powierzchni 40,6 tys. mkw. W ramach inwestycji zbudowano nowy układ torowy o szerokości 1435 mm oraz 1520 mm, urządzenia do sterowania ruchem kolejowym oraz drogę dojazdową z parkingiem dla samochodów. Wykonana została także nowa infrastruktura telekomunikacyjna, elektroenergetyczna i wodociągowo-kanalizacyjna. Obiekt wyposażony jest w system monitoringu.
— Inwestycje jak ta pokazują, że o rozwoju infrastruktury kolejowej myślimy bardzo szeroko. Powstanie terminala przeładunkowego na stacji Wola Baranowska LHS ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego województwa podkarpackiego: zwiększa możliwości przewozu ładunków koleją, co wpływa na większą stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw. Tworzymy spójny system transportowy odpowiadający na wyzwania współczesności – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Terminal wyposażony został m.in. w wózki do przeładunku kontenerów typu reachstacker oraz ładowarki towarów masowych. Dzięki temu będzie można obsługiwać ładunki intermodalne.
— Rozwijamy naszą spółkę. Uruchomienie nowego Terminala Przeładunkowego umożliwi obsługę dłuższych pociągów na stacji Wola Baranowska LHS, zapewni dogodny dojazd samochodów do przeładowywanych towarów, poprawi płynność ruchu pojazdów samochodowych na terenie placu ładunkowego, zwiększy przepustowość stacji kolejowej oraz poprawi bezpieczeństwo składowanych towarów — powiedział prezes zarządu PKP LHS Zbigniew Tracichleb.
Inwestycja wartości ponad 61 mln zł została zrealizowana z 16 mln zł dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.