Duewag M8C [871, 874, 876]
Kolejne 3 wagony zakupiono w 2016 roku z miasta Mülheim an der Ruhr gdzie służyły 40 lat, w przypadku tych wozów historia toczyła się zupełnie innymi torami, ale zacznijmy od początku. Tytułowe wagony wyprodukowano w 1976 roku oryginalnie jako wagony M8S, literka S z niemieckiego oznacza (Schütz) czyli stycznik, pierwsza seria wagonów była wyposażona w aparaturę firm Siemens i Kiepe o sterowaniu stycznikowym. Sterowanie rozruchem i hamowaniem odbywało się pośrednio poprzez układ elektroniczny SIMATIC, który posiadał funkcję kontroli i przeciwdziałania poślizgom wagonu wraz z automatycznym sterowaniem piasecznicami, identyczna aparatura znajduje się obecnie jeszcze w krakowskich wozach N8S oraz znajdowała się w łódzkich M6S. W latach 1999-2001 Mülheimer VerkehrsGesellschaft mbH zdecydowało się na modernizację 6 wagonów M8S, modernizację wykonała firma MGB, która wymieniła układ napędu na chopperowy (literka C od słowa chopper) opary na tranzystorach IGBT. Pierwszy wagon [871] dotarł do Elbląga w nocy z 3 na 4 marca 2016 roku, kolejne dwa przyjechały 30 kwietnia 2016 roku. Wszystkie wagony zostały przystosowane do ruchu na miejscu w Elblągu, gdzie oprócz obowiązkowej zmiany biegunowości, założono system informacji pasażerskiej firmy R&G, z wagonów [874] i [876] zdjęto niemieckie reklamy i zdemontowano automatyczne sprzęgi zakładając sprzęgi alberta. Wagony [871] i [876] posiadają malowanie zakładowe obowiązujące w Mülheim natomiast wóz [874] jest cały zielony. Wozy te znacznie różnią się od wagonów z Augsburga, ponieważ ich pudła nie zostały tknięte i posiadają oryginalny wygląd zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Układ hamulcowy firmy Hanning & Kahl jest mniej zaawansowany, nie jest on samosprawdzający i jest podzielony dwa układy – hamowalne są trzy wózki (patrząc od kabiny B z pantografem pierwsze dwa wózki posiadają hamulce tarczowe, następnie trzeci jest toczny i czwarty – ostatni jest wózkiem z hamulcem tarczowym) – a nie jak w przypadku wagonów z Augsburga, gdzie są cztery wózki, identyczne układy hamulcowe są w M8C w Belefeld czy N8C w Gdańsku ex Dortmundzie. Pierwszy na linie wyjechał wagon [876] ex [276] w dniu 31 sierpnia 2016 r., kolejne [871] ex [276] i [874] ex [274] 1 września 2016 r. W Elblągu otrzymały przydomki żółtek [871] i [876] oraz groszek [874].
Wagony są eksploatowane głownie na linii 4, gdzie występują największe potoki pasażerskie, sporadycznie wyjeżdżają na linie 1, 3 i 5. Pasażerowie chwalą sobie podróżowanie z powodu przestronnego i ciepłego wnętrza. Sam zakup wozów tego typu umożliwił wprowadzenie komunikacji niskowejściowej na ul. Grunwaldzkiej do pętli Druska, gdzie wcześniej zakupione wagony 121N z Pesy z przyczyn technicznych wjechać nie mogły i nie mogą do tej pory, a wiąże się to z rozłożeniem masy. Pesa waży 24,55 tony i posiada dwa wózki, natomiast M8C posiada cztery wózki i waży 36 ton, a mimo to może wjechać na torowiska o gorszej jakości.