W trakcie debaty podkreślano również jak ważną role pełnią kryteria kształtowania przewozów regionalnych i skalę środków przeznaczanych na modernizację infrastruktury i zakup taboru.
– Bardzo ważne jest zachowanie odpowiedniej proporcji w tym zakresie – podkreślał Wojciech Zdanowski – Około 20 procent środków w ramach wszystkich programów powinno zostać przeznaczone na zakup nowoczesnego taboru, bo to przede wszystkim od niego będzie zależeć komfort przejazdu i efektywność wykorzystania energii. Od 2010 do 2020 liczba pasażerów Kolei Dolnośląskich uległa zwiększeniu o 100%. Aby rozwijać transport kolejowy w regionie postawiliśmy na pasażerów, a dokonaliśmy tego poprzez zakup nowego taboru oraz dostosowanie siatki połączeń. Należy pamiętać o tym, że zapewnienie odpowiedniej jakości przejazdów będzie miało bezpośredni wpływ na korzystanie z usług przewoźników.
Dolny Śląsk stanowi jeden z modelowych przykładów efektywnej rewitalizacji połączeń kolejowych, co przekłada się na popularność oraz wysoką frekwencje wśród pasażerów regionalnego przewoźnika. Poprzedni rok, mimo obostrzeń i czasowego wstrzymania połączeń międzynarodowych nie wpłynął na zmniejszenie zainteresowania koleją regionalną wśród pasażerów z Dolnego Śląska, co widoczne jest w obecnych przypływach pasażerskich w związku z znoszeniem restrykcji m.in. w ilości podróżnych.
Całość debaty dostępna jest na Facebooku wrocławskiego biura Parlamentu Europejskiego pod linkiem.
Informacja prasowa Kolei Dolnośląskich