W drugim bloku poruszone zostały aspekty prawne zarządzania bezpieczeństwem i kryzysem. O ryzykach prawnych i procesowych opowiedział radca prawny kancelarii ECH&W Michał Zięba, a adwokat Maciej Zych z kancelarii Wardyński i Wspólnicy sp.k. omówił kwestię zabezpieczenia pasażera przed odpowiedzialnością prawną.
Zarządzanie bezpieczeństwem i ryzykiem to temat istotny nie tylko dla branży kolejowej. Gościem konferencji był również prof. Dariusz Tłoczyński z Uniwersytetu Gdańskiego, który w swojej prelekcji nawiązał do sytuacji kryzysowych w transporcie lotniczym.
Nie bez znaczenia dla bezpieczeństwa w transporcie ma klimat. Do tematu związanego z ryzykiem klimatycznym odniosła się dr hab. Katarzyna Malinowska z Akademii Leona Koźmińskiego. W swoim wystąpieniu podjęła się kwestii ryzyka klimatycznego w kontekście działalności gospodarczej.
Trzeci blok konferencyjny zdominowany został przez panel dyskusyjny „Sytuacje nadzwyczajne przewidywanie, zapobieganie, rozliczanie”, z udziałem ekspertów. Do debaty zasiedli Szczepan Bujwid, Inżynier ds. Oceny Ryzyka, STU ERGO Hestia S.A., Konrad Drzewiecki, Client Management Team Lead, Liability, Marsh sp. z o.o., Rafał Mańkowski, Analityk/Ekspert Polskiej Izba Ubezpieczeń oraz Karol Trzoński z Państwowej Komisji Badań Wypadków Kolejowych. Moderatorem dyskusji był Maciej Gładyga, Dyrektor Biura Izby Gospodarczej Transportu Lądowego.
Zwieńczeniem konferencji było wystąpienie Marcina Kruszyńskiego z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wygłosił on prezentację pn. „CSR i edukacja dla bezpieczeństwa”, nawiązując m.in. do akcji „Bezpieczny przejazd – szlaban na ryzyko!”.
XIII edycji konferencji i warsztatów specjalistycznych Rail 22 „Zarządzanie bezpieczeństwem i kryzysem – obszary ryzyka dla systemu kolejowego” towarzyszyła wystawa „Stacja: Niepodległa. Na torach II RP”.
Ekspozycja składała się z 8 plansz. Na granatowym tle, nawiązującym do koloru munduru polskich kolejarzy z okresu międzywojennego, przedstawiono archiwalne zdjęcia i mapy, a także teksty dotyczące odradzania się polskiego kolejnictwa, licznych wyzwań odbudowy sieci komunikacyjnej II RP i rezultatów tego procesu. Wystawę przygotowało Biuro Programu „Niepodległa” we współpracy z Urzędem Transportu Kolejowego.