Inwestycje Tramwaje

Odjechał pierwszy tramwaj w kierunku poznańskich Naramowic [ZDJĘCIA]

Torowisko zostało wybudowane w technologii pozwalającej na cichą jazdę tramwajów. Na trasie wprowadzane są również nowe rozwiązania techniczne. Z myślą o motorniczych przewidziano system awaryjnego sterowania zwrotnicami. Gdy nie zadziała normalnie wykorzystywany system sterowany z kabiny prowadzącego, to nowe rozwiązanie umożliwia przełączenie położenia zwrotnicy za pomocą specjalnego pulpitu – bez konieczności wykorzystania tradycyjnego zwrotnika. Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami przygotowano też system naprowadzania dźwiękowego do poszczególnych przystanków.

Również prace drogowe między pętlą Wilczak a ul. Włodarską dobiegają końca. Ul. Naramowicka jest pokryta nową nawierzchnią, powstały chodniki i drogi rowerowe. Do wykonania pozostały roboty wykończeniowe, np. brukarskie czy też związane z małą architekturą. Tempa nie tracą także prace na odcinku do ul. Błażeja. Wielkim placem budowy jest węzeł w miejscu skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej. Intensywne roboty prowadzone są zarówno przy wznoszonym wiadukcie tramwajowym, jak i wiadukcie drogowym. Trwają również prace na skrzyżowaniu ul. Lechickiej z ul. Murawa. Do ul. Sarmackiej trasa jest już bardzo dobrze widoczna – pokrył ją rozchodnik i montowane są słupy trakcyjne. Na ostatnim odcinku, czyli między tzw. ul. Nową Stoińskiego i Błażeja, także montowane są słupy i widać zarys powstającej ulicy wraz z tramwajowym przystankiem końcowym i miejscem na autobusowy. W sumie powstająca trasa liczy ok. 3,3 km długości. Licząc od pętli Wilczak do ul. Błażeja, tramwaj zatrzymywał się będzie na ośmiu przystankach. Z kolei długość dróg, włącznie z dojazdowymi i skrzyżowaniami, wyniesie prawie 7,5 km.

Źródło: poznan.pl, MPK Poznan

Dodaj komentarz