Bilet miesięczny za 49 euro, umożliwiający przejazd środkami transportu publicznego w Niemczech, jest hitem. Jak poinformowało Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, w ciągu trzech dni sprzedano ćwierć miliona biletów. Z Deutschlandticket korzystać będzie można od 1 maja.
Bilet zryczałtowany trafił do sprzedaży 3 kwietnia. To kolejna inicjatywa niemieckiego rządu i Deutsche Bahn, po sukcesie wakacyjnego biletu za 9 euro.
Za pośrednictwem Deutsche Bahn i aplikacji DB Navigator sprzedano już 250 tys. biletów. Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej spodziewa się, że oferta przyciągnie do środków komunikacji publicznej około 5,6 miliona nowych podróżnych.
Deutschlandticket to odpowiedź rządu i przewoźnika na rosnące ceny energii. Oferta specjalna biletu miesięcznego za 49 euro ma zwiększyć komfort podróżowania, jednocześnie zadbać o finanse podróżnych i wpłynąć na rezygnację z podróży samochodem na rzecz kolei czy autobusu. Inicjatorzy promocji spodziewają się takiego sukcesu, jaki osiągnął bilet za 9 euro. Wprowadzono go w wakacyjnych miesiącach (czerwiec – sierpień), zaś sprzedano w liczbie 52 mln.
Z oferty za 49 euro wyłączone są podróże składami dalekobieżnymi ICE.