Rok temu w Olsztynie odbyło się uroczyste podpisanie umowy na wykonanie hali tramwajowej. Firma Budimex złożyła ofertę w przetargu, wyceniając ją na 90,5 mln zł za zakres podstawowy oraz 16 mln zł za prace opcjonalne. Miasto na ten moment uruchomiło jedynie wersję podstawową.
Tabor tramwajowy MPK Olsztyn systematycznie się powiększa. Nowe pojazdy potrzebują miejsca, w którym będą bezpiecznie stacjonowały. Aktualnie zajezdnia dzielona jest między tramwaje i autobusy. Pojazdy, które nie mieszczą się pod zadaszeniem, stoją dookoła budynku, na torach technicznych. Co za tym idzie, są narażone na wpływ czynników atmosferycznych. Nowa hala tramwajowa powstać ma przy ul. Kołobrzeskiej. Budowa dofinansowana jest ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Zgodnie z planem, czas zakończenia budowy hali to koniec 2023 r. Mimo krótkiego czasu wykonania i trudnych warunków Mariusz Hurylski, dyrektor Oddziału Północnego Budimex jest pewny terminowej realizacji całego przedsięwzięcia. Hala ma być lustrzanym odbiciem obecnej na ul. Kołobrzeskiej zajezdni tramwajowej. Projekt zaplanowano tak, aby dało się pomieścić minimum 16 tramwajów o długości 32,5 m. Nowy budynek będzie zawierał w sobie halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła obiektu zostaną poprowadzone tory techniczne, które w zamyśle mają łączyć się z obecną zajezdnią.
W ramach opcji dodatkowej inwestor może zlecić budowę kompletnej hali naprawczej wraz z zapleczem. Całkowita powierzchnia nowej hali ma wynieść 8100 m kw. Natomiast objętość – 83 700 m sześciennych. Tam zmieścić się mają wszystkie tramwaje, które posiada miasto. Przypomnijmy, Olsztyn ma w swojej flocie 27 tramwajów – Tramino i Panoram. Co do aktualnego stanu prac (2.03), trwa montaż konstrukcji stalowo-metalowej obiektu. Wykonano już niemal wszystkie prace ziemne i fundamentowe. Postęp według szacunków wynosi około 20 proc. Na budowie pracuje ponad 30 jednostek sprzętowych. Do tej pory budowa przebiega bez większych utrudnień i zgodnie z planem.
Jeśli wszystko pójdzie po myśli inwestora i firmy wykonawczej, miasto otworzy nową halę tramwajową jeszcze w 2023 roku.