Czy ostrawskie tramwaje przyspieszą na wybranych liniach do 80 km/h? Takie plany modernizacji infrastruktury tramwajowej ma tamtejsze przedsiębiorstwo transportu publicznego (DPO). Instytucja szuka wykonawcy, który wyremontuje odcinek torów między między kopalnią Zárubek a przystankami Hranečník. Szacunkowy koszt projektu to 14,9 mln czeskich koron.
Przetarg został już ogłoszony. Dotyczy modernizacji odcinka o długości ponad 1 km, na którym obecnie tramwaje jeżdżą do 60 km/h.
Wcześniej remont przeszło torowisko między przystankami Nová Ves vodárna – centrum handlowe Třebovice. W porównaniu z kosztami pierwszej modernizacji, ta planowana będzie znacznie tańsza, bowiem większość odcinka została poddana remontom już wcześniej. W dużej mierze zadanie wykonawcy polegać będzie m.in. na regulacji wysokości torów oraz wymianie zużytych szyn na zakrętach, łączników. Rozciągnięta zostanie także nowa trakcja.
Przebudowa linii skróci czas przejazdu tramwajów między kopalnią Zárubek a Hranečník o 9 sekund w jednym kierunku. W drugim – o 10 sekund.
W planach DPO jest także modernizacja dwóch kolejnych odcinków tramwajowych: z Dolnych Witkowic do stacji Kolonia Jeremenko i z przystanku Josef Kotas do przystanku Václav Jiříkovský.
Źródło: zdopravy.cz