SKM Warszawa ogłosiła przetarg na wykonanie naprawy P5 przy jednostkach 27WE. Łącznie do naprawy zostanie skierowanych 13 pojazdów.
Stołeczna Szybka Kolej Miejska ogłosiła przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi przeglądu P5 łącznie 13 pojazdów typu 27WE wraz z pracami dodatkowymi planowanymi oraz pracami dodatkowymi pozaplanowanymi.
Przetarg dotyczy pojazdów o numerach fabrycznych od 401 do 413 (jednostki o numerach od 001 do 013). Zgodnie z treścią specyfikacji zamówienia, przyjęcie pierwszego pojazdu na obsługę techniczną poziomu 5 powinno nastąpić nie później niż 365 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Natomiast wykonanie pierwszej naprawy wraz z uzyskaniem zezwolenia do eksploatacji ma trwać nie dłużej niż 425 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Na pozostałych pojazdach naprawa ma trwać nie dłużej niż 150 dni od przekazania pojazdu. Wykonawca będzie prowadzić naprawę maksymalnie przy trzech jednostkach jednocześnie.
Przetarg przewiduje także prawo opcji, w ramach której SKM Warszawa będzie mogła zlecić wykonawcy m.in. montaż pokładowego ETCS poziomu 2 wg wzorca baseline 3, montaż dodatkowych poręczy, modernizację oświetlenia zewnętrznego, wydzielenie miejsca dla kierownika pociągu oraz montaż Wi-Fi w pociągach.
SKM Warszawa czeka na oferty do 20 listopada, następnie oceni je według trzech przyjętych kryteriów: ceny (75%), terminu wykonania naprawy P5 wszystkich pojazdów (20%) oraz okresu udzielenia gwarancji (5%).
Warto wskazać, że niemal pewne jest, że w postępowaniu wpłynie oferta Pesy Mińsk Mazowiecki. Zapowiedział to podczas rozmowy z ‘Raportem Kolejowym’ Jacek Grabarczyk, Członek Zarządu Pesa Mińsk Mazowiecki – więcej informacji.