Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
PKP CARGO będzie przewozić naczepy samochodowe do Duisburga
PKP CARGO S.A. rozpoczyna współpracę z Clip Group oraz Duisport Agency i uruchamia regularne połączenia kolejowe z Poznania do Duisburga służące do przewozu naczep samochodowych. Współpraca trzech podmiotów, w tym DA – operatora portu rzecznego w Duisburgu – to wynik zapotrzebowania rynku na podobne przewozy. Epidemia koronawirusa spowodowała bowiem ograniczenia w międzynarodowym transporcie samochodowym. Wiele państw […]
Grupa PKP CARGO podsumowała I kwartał 2020 r.
Grupa PKP CARGO w pierwszym kwartale 2020 roku wygenerowała 1,04 mld zł przychodów – poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Czesław Warsewicz. W stosunku do analogicznego okresu roku 2019 to spadek o 18 proc. (1,26 mld zł). EBITDA w tym okresie wyniosła 90 mln zł a EBIT uplasował się na poziomie -106 mln zł. Praca […]
ÖBB Rail Cargo Group w rok przetransportowała 8 mln odpadów
ÖBB Rail Cargo Group zorganizowała przyjazny dla środowiska transport odpadów. Rocznie spółka przewozi 8 mln ton odpadów. Taki ładunek musiałoby przewieźć 460 tys. ciężarówek. Kolej zapobiega emisji ponad 80 tys. ton dwutlenku węgla, który ciężarówki emitowałyby do atmosfery. Obecnie około 8 milionów ton, czyli około 12 procent wszystkich odpadów w Austrii, jest transportowanych przez RCG. Potencjał […]