Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
Wzrosty w przewozach pasażerskich i towarowych. UTK podsumował czerwiec na torach
116,8 mln ton przewieźli w I półroczu 2021 r. uczestnicy towarowego rynku kolejowego. Praca przewozowa i praca eksploatacyjna wyniosły kolejno 26,6 mld tonokilometrów oraz 39,5 mln pociagokilometrów. Średnia trasa przejazdu wyniosła w tym okresie 227,6 km. Post Views: 2 493
Transport towarów koleją – dominuje węgiel i ropa
Węgiel oraz ropa naftowa dominowały w przewozach towarów w pierwszej połowie 2023 roku. Urząd Transportu Kolejowego przedstawił najnowsze statystyki, które mówią o prawie 8 proc. spadku w transporcie towarów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022. W pierwszym półroczu 2023 r. przewieziono koleją 115,3 mln ton towarów. To spadek w stosunku do tego samego okresu […]
Zderzenie pociągów na Śląsku. Ranny maszynista [ZDJĘCIA]
Zderzenie dwóch pociągów towarowych – FPL i PKP Cargo – nieopodal stacji kolejowej w Kuźni Raciborskiej. Ruch pomiędzy Bierawą a Nędzą (linia Kędzierzyn Koźle – Chałupki) został wstrzymany. Jedna osoba została ranna, to maszynista. Ze wstępnych ustaleń wynika, że w pierwszej kolejności doszło do wykolejenia się pociągu towarowego wiozącego zboże. Następnie, w jeden z wykolejonych wagonów […]

	
			


