Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
Wielkopolska: Bus wjechał pod pociąg towarowy [ZDJĘCIA]
Zderzenie busa z lokomotywą pociągu towarowego z wagonami-cysternami. Jak informują służby ratunkowe, które pracują na miejscu, nie ma osób poszkodowanych. Do zderzenia busa i lokomotywy pociągu towarowego doszło kilka minut przed godz. 17.00, na przejeździe kolejowym w Witaszycach, woj. wielkopolskie. Na miejscu pracują strażacy, policjanci oraz Straż Ochrony Kolei. Występują utrudnienia w ruchu pociągów. Więcej […]
Ukrzaliznytsia zwiększa ruch towarowy
Ukrzaliznytsia mimo działań wojennych na terytorium Ukrainy, stopniowo zwiększa ruch towarowy w kraju. Obecnie przewoźnik wykonuje prace na poziomie 40 proc. ruchu przedwojennego. W maju Ukrzaliznytsia przewozi około 300-310 tys. ton ładunków dziennie. W porównaniu z pracą wykonywaną przed 24 lutego 2022 r. – to 40 proc. Przed wojną Ukrzaliznytsia transportowała średnio 700 tysięcy ton […]
Vectron MS Siemens Mobility w barwach LOTOS Kolej
LOTOS Kolej powiększa swoją flotę o najnowocześniejszą w Europie wielosystemową lokomotywę Vectron. Pojazd został zakupiony przy wsparciu z funduszy Unii Europejskiej, za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na realizację przewozów intermodalnych. Dostawa lokomotywy planowana jest w 2021 r.