Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
Dziesiątki tysięcy wagonów utknęło przed chińską granicą
Na granicy z Chinami utknęły dziesiątki tysięcy wagonów towarowych. Problem wynika z konieczności dezynfekcji pojazdów – obowiązek ten wynika z ostrych restrykcji wprowadzonych przez chiński rząd. Aby usprawnić przewóz towarów przez granicę i odblokować zator, przedstawiciele SA „NC„ Kazachstan Temir Zholy ”i LLC„ Urumchi Railway ”(ChRL) podjęli próbę negocjacji z chińskim rządem ws. zmniejszenia restrykcji […]
Drugie życie krytych wagonów towarowych
Wykorzystanie wagonów krytych w przewozach pasażerskich może pomóc w tworzeniu popytu na usługi kolejowe wśród osób, które chcą oraz lubią aktywnie spędzać czas. Nowe kierunki i trasy do miejsc popularnych turystycznie pomogą wygenerować ofertę dla kolejnej grupy klientów. Doświadczenia przewoźników mówią, że jednym z częściej występujących problemów na takich trasach jest brak miejsca na rowery […]
Straty w PKP CARGO. Spółka podsumowała 2024 rok
W ramach podjętych działań Spółka zrealizowała lub jest w trakcie realizacji: optymalizacji zatrudnienia, zakończenia części umów dzierżawy zbędnych dla prowadzonej działalności, sprzedaży części składników majątku, ograniczenia nieuzasadnionych nakładów inwestycyjnych i dostosowania ich do potrzeb przewozowych, reorganizacji struktury organizacyjnej Spółki. Wszystkie szczegóły tych działań oraz strategia zmian PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji zostaną zaprezentowane w planie […]




