Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
Transport towarów koleją – dominuje węgiel i ropa
Węgiel oraz ropa naftowa dominowały w przewozach towarów w pierwszej połowie 2023 roku. Urząd Transportu Kolejowego przedstawił najnowsze statystyki, które mówią o prawie 8 proc. spadku w transporcie towarów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022. W pierwszym półroczu 2023 r. przewieziono koleją 115,3 mln ton towarów. To spadek w stosunku do tego samego okresu […]
Luty ze wzrostem w przewozach towarowych i pasażerskich
W lutym na pokład polskich pociągów wsiadło 21,2 mln osób. W porównaniu z analogicznym czasem roku 2021, to wzrost o niemal 7 mln pasażerów. Wzrosty odnotowały także przewozy towarowe. W drugim miesiącu roku spółki przewiozły 19,8 mln ton towarów – to o 2 mln ton więcej, niż rok wcześniej. Statystyka przewozów pasażerskich W lutym pociągami […]
Zmiany w zarządzie PKP CARGO S.A.
Spółka PKP CARGO poinformowała o zmianach w zarządzie. Decyzją Rady Nadzorczej Spółki, na Członka Zarządu ds. Operacyjnych powołano Marka Olkiewicza. Jednak to nie jedyne zmiany. Marek Olkiewicz obejmie funkcję Członka Zarządu ds. Operacyjnych PKP CARGO S.A. od 3 lutego br. – Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Marek Olkiewicz nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Spółki – informuje […]