Raport z Polski Wydarzenia

PKP Energetyka w elitarnym certyfikatem CIPS

Procurement Excellence Programme CIPS (czyli certyfikacja korporacyjna) to globalnie rozpoznawalne wyróżnienie przyznawane organizacjom wykazującym się najwyższymi standardami procesów zakupowych. Potwierdza on profesjonalizm, jakość i bezpieczeństwo wszelkich działań w obszarze zakupów, etyczne postępowanie oraz wiarygodność biznesową zarówno wobec klientów, jak i dostawców.

Spółka otrzymała certyfikat na poziomie Standard na okres 2 lat, z możliwością pogłębienia do poziomów Silver, Gold oraz Platinium. Oprócz PKP Energetyka, certyfikat CIPS posiadają w Polsce: PERN SA, PKN ORLEN S.A., ORLEN Upstream, PKO Bank Polski i PZU. Na całym świecie na poziomie Standard ten znak jakości przyznany został ponad 300 organizacjom.

O CIPS

CIPS został założony w 1932 r. W roku 1992 otrzymał elitarny statut królewski (royal charter) przyznany przez Królową Elżbietę II. Obecnie zrzesza 200 000 członków i działa w ponad 150 krajach. Obecnie jest największą, a także najbardziej prestiżową organizacją zakupową na świecie.

Nadrzędnym celem organizacji jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych jej członków – zarówno indywidualnych (m.in. w formie certyfikacji MCIPS), jak też korporacyjnych. Poprzez to – celem jest podniesienie rangi profesji zakupowej w organizacji. CIPS m.in. szkoli i certyfikuje organizacje zakupowe największych firm świata z wielu branż, m.in. z branży naftowej, farmaceutycznej i finansowej. W Polsce przedstawicielem CIPS jest firma doradcza z obszaru zakupów PROFITIA Management Consultans. Wspiera ona organizacje ubiegające się o certyfikat zarówno korporacyjny, jak i indywidualny.

Dodaj komentarz