Okolice stacji Metro Politechnika zdobi nowy mural – stworzony w ramach kampanii reklamowej PKP Intercity. Narodowy przewoźnik promuje w ten sposób specjalną ofertę miliona biletów w promocyjnych cenach. Do tej pory spółka sprzedała ich ponad 400 tys.
Mural, przy pomocy komiksowej kreski, przedstawia główną kreację kampanii PKP Intercity. Mural jest także częścią platformy komunikacyjnej „Dbamy o dobre relacje”, zachęcającej Polaków do podróżowania pociągami. Zawarte na nim zostało także główne hasło przeprowadzanej akcji: „Na dobry początek relacji, milion biletów w promocji”. Całość zaś została namalowana z wykorzystaniem ekologicznych farb antysmogowych.
Oprócz muralu w ramach kampanii reklamowej powstał 30-sekundowy spot, który od początku października transmituje telewizja. Przekaz o milionie biletów w super cenach wzmacniany jest także reklamą w radiu oraz na billboardach w całym kraju. Działania offline są wspierane w kanałach digital, między innymi w serwisach VOD i mediach społecznościowych.
– Polacy są zainteresowani podróżami kolejami. Świadczą o tym nie tylko rekordowe wyniki przewozowe PKP Intercity w bieżącym roku, lecz także duże zainteresowanie październikową akcją promocyjną. W szybkim tempie zbliżamy się do połowy sprzedanej puli, co pokazuje jak wielkie jest zapotrzebowanie na kolejowe podróże po naszym kraju. Cieszymy się, że jesteśmy darzeni coraz większym zaufaniem – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Sukces kampanii PKP Intercity
Sześć dni od rozpoczęcia kampanii PKP Intercity sprzedało ponad 400 tys. promocyjnych biletów w ramach oferty Promo. Są one dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście czy kilka dni przed odjazdem, jak i nawet w dniu podróży. Ich dostępność zależy od popularności danego połączenia. Oznacza to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.
Bilety podzielono według pięciu poziomów promocji w ramach ogólnodostępnej oferty Promo: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45% od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30%) i Promo 15 (tańsze o 15%).
Dzięki ofercie Promo i zróżnicowanym progom promocyjnym możliwe jest np. kupienie biletu na połączenie EIP obsługiwane pojazdem Pendolino na trasie Warszawa – Kraków czy Warszawa – Gdańsk nawet za 49 zł. W pociągach kategorii TLK i IC bilety te kupimy już za 19 zł. Co ważne oferta obejmuje również przejazdy w pierwszej klasie – dzięki temu podróże w wyższym standardzie stały się bardziej dostępne.
Warto pamiętać, że promocja łączy się także z ulgami ustawowymi. Studenci, seniorzy czy uczniowie podróżują jeszcze taniej. Najniższe ceny wyniosą dla poszczególnych grup odpowiednio: studenci (ulga 51%) – już od 9,31 zł w pociągach kategorii TLK i IC i od 24 zł w pociągach kategorii EIC i EIP, seniorzy i uczniowie (ulga 37%): od niespełna 12 zł w pociągach kategorii TLK i IC i od 30,87 zł w kategoriach EIC i EIP.