PKP Intercity bada rynek przed ogłoszeniem przetargu na zakup 395 wagonów, które rozpędzą się do 200 km/h.
PKP Intercity uruchomiło dzisiaj postępowanie prowadzone w trybie zapytania o informację (RFI) dotyczące możliwości dostawy 395 wagonów osobowych typu Z. Postępowanie te prowadzone jest w celu zbadania rynku dostawców taboru – czyli m.in. sprawdzenia możliwości produkcyjnych oraz otrzymanie informacji nt. zainteresowania w momencie ewentualnego ogłoszenia postępowania zakupowego.
Zapytanie PKP Intercity dotyczy ewentualnego zakupu:
• 71 wagonów 1 klasy przedziałowych/ bezprzedziałowych klimatyzowanych;
• 72 wagonów 2 klasy przedziałowych klimatyzowanych;
• 108 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych klimatyzowanych;
• 36 wagonów 2 klasy przedziałowych klimatyzowanych przystosowanych do przewozu osób z ograniczoną mobilnością;
• 72 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych klimatyzowanych przystosowanych do przewozu rowerów z co najmniej 8 hakami na rowery;
• 36 wagonów restauracyjnych klimatyzowanych.
Zapytanie obejmuje także przeprowadzenie przeglądu P3 dla każdego z dostarczonych wagonów. Tak jak określiło PKP Intercity, wagony te miałyby być homologowane do obsługi połączeń w Polsce, Czechach, Niemczech, Austrii, Litwie, a także na Słowacji oraz Węgrzech.
Jak określa przewoźnik dalekobieżny, wagony powinny:
• Być wyposażone w klimatyzację,
• Zbudowane z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów, części,
• Przystosowane do prędkości 200 km\h,
• Wyposażone w bezprzewodowy Internet,
• Wyposażenie w gniazda do ładowania dla pasażerów (230V i USB)
• Wyposażone w dynamiczny system informacji pasażerskiej,
• Wyposażenie w instalacje wykrywania pożaru w przedziałach, kabinach WC oraz przedsionkach i korytarzach,
• Wyposażenie w zintegrowany system zdalnej diagnostyki z możliwością zdalnej transmisji danych,
• Wyposażenie w zintegrowany w system CCTV z możliwością zdalnej transmisji danych.