PKP Intercity jeszcze w tym roku chce wdrożyć nową aplikację mobilną dla pasażerów – poinformował Tomasz Gontarz, Członek Zarządu ds. rozwoju i innowacji w Spółce, w trakcie XIX konferencji „Telekomunikacja i Informatyka na Kolei”.
Nowa aplikacja ma być przystępna dla wszystkich grup podróżnych, w tym osób niepełnosprawnych. Zostanie zintegrowana ze wszystkimi głównymi metodami płatności – Google Pay, Apple Pay czy Blik, a także aplikacją WARS.
– Według wstępnych założeń, w aplikacji znaleźć się ma funkcja porównywania cen biletów, by pasażer mógł wybrać najlepsze dla siebie połączenie – mówi Tomasz Gontarz. – Będzie mógł także zarezerwować przejazd w programie „Tam i z powrotem”. Tym projektem chcemy jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróży naszymi składami.
PKP Intercity uruchomi w aplikacji opcję graficznej rezerwacji miejsc, ponadto – umożliwi rejestrację profilu. To duże ułatwienie dla osób podróżujących na danej trasie cyklicznie.
Dodatkową funkcjonalnością aplikacji będzie m.in. możliwość określenia śladu węglowego.
– Każdy pasażer będzie mógł zweryfikować ile jego podróż emituje dwutlenku węgla do atmosfery w porównaniu z innymi środkami lokomocji. Zintegrujemy także nową aplikację z aplikacją WARS. Za pomocą telefonu podróżny zamówi posiłek – dodaje przedstawiciel spółki PKP Intercity.
Inną istotną funkcjonalnością będzie możliwość sprawdzenia prognozy pogody w dniu podróży. Więcej o projekcie przeczytacie poniżej:
Obecnie PKP Intercity korzysta ze starej wersji swojej aplikacji. Więcej o niej przeczytacie na oficjalnej stronie przewoźnika.