Spółka PKP Intercity podejmuje się największego w historii postępowania przetargowego. Zamówienie obejmuje 300 nowych wagonów z możliwością dokupienia kolejnych 150.
Przetarg obejmuje zakup różnego typu wagonów. Po zakończeniu dostaw PKP Intercity będą miały do dyspozycji 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową, 40 wagonów przedziałowych 2. klasy, 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy, 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami, 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów, 38 wagonów restauracyjnych oraz 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią komfort podróży nocą.
W ramach przetargu PKP Intercity ma możliwość rozszerzenia zamówienia w ramach prawa opcji – do 450 wagonów. Jeśli przewoźnik się na to zdecyduje, każda z wymienionych wyżej kategorii zostanie poszerzona o dodatkowe jednostki – od 13 do 40 sztuk.
Przewoźnik zainwestował w nowoczesny tabor już 7 mld zł, a do 2030 r. ma być to 27 mld zł. Strategia inwestycyjna PKP Intercity zakłada, że w 2030 r. całość floty przewoźnika będzie nowa lub zmodernizowana. W związku z inwestycjami taborowymi spółka zwiększy liczbę lokomotyw o 11 proc. – do 429. Z kolei o 47% zwiększy się liczba elektrycznych zespołów trakcyjnych – przewoźnik powiększy ich ilość do 109.