PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 660 mln zł netto z konsorcjum Track Tec Construction Sp. z o.o. (Lider) oraz INFRAKOL Sp. z o.o., Sp. k. (Partner) i Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z o.o. (Partner) w ramach projektu pn. „Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie”. Planowane rozpoczęcie prac budowlanych to I kwartał 2021 roku, po opracowaniu przez wykonawcę projektów wykonawczych. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w I kwartale 2023 roku. Dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ponad 500 mln zł.
Powiązane artykuły
KD otrzymają milionowe dofinansowanie dla swoich inwestycji
Koleje Dolnośląskie otrzymają 30,5 mln zł na budowę nowych obiektów serwisowych dla swojego taboru – poinformował Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. Dofinansowanie dolnośląski przewoźnik otrzymał z funduszy unijnych – z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska. Kwota to 70 proc. całej inwestycji. Obecnie trwa opracowywanie projektu ośrodka serwisowego w Legnicy. Jego budowa ma ruszyć […]
5-letni Sudańczyk sam podróżował pociągiem
Pięcioletni chłopiec z Sudanu sam próbował dostać się pociągiem do Wrocławia. Malucha zauważył kierownik składu, który poinformował o sytuacji Straż Ochrony Kolei oraz policję. W czwartek 25 kwietnia do dyżurnego Posterunku SOK w Węglińcu trafiło zgłoszenie o małym chłopcu, który samotnie podróżował pociągiem relacji Zgorzelec – Wrocław Główny. Dyżurny natychmiast skierował funkcjonariuszy SOK na peron, […]
UTK kontroluje pociągi
Na nieprawidłowe funkcjonowanie systemu kolejowego można poskarżyć się do Prezesa UTK. W 2021 r. do UTK wpłynęło 1349 zapytań, skarg i wniosków pasażerskich (o 30% więcej niż w 2020 r.). Liczba przyjętych zgłoszeń jest analogiczna do tej, którą zanotowano w okresie 2018 – 2019, co świadczy o ponownym zainteresowaniu pasażerów transportem kolejowym na poziomie sprzed pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. […]