Inwestycje Przetargi

PKP PLK wyremontują linię kolejową między Wrocławiem a Międzylesiem

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na remont linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie. Inwestycja pozwoli skrócić czas przejazdu poniżej 100 minut. Łączna wartość kontraktów to ponad 117 mln zł. Efekty prac poznamy jeszcze w grudniu br.

Pociąg do Międzylesia i dalej do Czech na stacji kolejowej Ziębice (fot. M. Pabiańska | PKP PLK)
Pociąg do Międzylesia i dalej do Czech na stacji kolejowej Ziębice (fot. M. Pabiańska | PKP PLK)

Inwestycja na linii Wrocław – Międzylesie skróci czas przejazdu o około 15 minut. Wzrośnie bezpieczeństwo, a także liczba połączeń na ważnej dla regionu trasie.

W grudniu br. najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych.

Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości – nawet do 120km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu- Zdroju.

Wygodniejsze podróże na linii Wrocław – Międzylesie

Dzięki podpisanej 11 czerwca br. Umowie, na trasie Wrocław- Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h. Poprawiony będzie także stan 3 mostów: w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiaduktu w Ludowie Śląskim.

Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu.

Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim przeznaczyliśmy ponad 27 mln zł ze środków własnych i zrealizujemy je do końca listopada br.

Bezpieczniej na 64 przejazdach kolejowo-drogowych

Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem, PKP PLK utrzymuje na linii wymagany poziom bezpieczeństwa. Podpisane umowy zwiększają poziom bezpieczeństwa na 64 skrzyżowaniach torów i drogi.

Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy w Ziębicach, Żórawinie, Boreczku, Węgrach, Warkoczu, Strzelinie, Białym Kościele, Henrykowie, Ziębicach, Służejowie, Starczowie, Kamieńcu Ząbkowickim i Przyłęku. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Więcej pociągów między Bardem a Kłodzkiem

W grudniu 2023 r. PLK podpisały umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Spółka planuje rozpocząć prace z końcem lipca br. Jego zadaniem będzie zwiększenie przepustowości linii; pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.

Inwestycja pn.: Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie – budowa posterunku odstępowego w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych -etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025r.

Dodaj komentarz