Xi’an International Inland Port Multimodal Transport Co. przekieruje wszystkie pociągi relacji Xi’an – Węgry do Małaszewicz. Decyzja ta podyktowana jest eskalacją konfliktu rosyjsko-ukraińskiego. Bezpośrednie połączenie z Chin do Kijowa nadal (25.02) działa.
Jak deklaruje Xiao Zhang, wiceprezes Xi’an International Inland Port Multimodal Transport Co, przekierowanie do Małaszewicz pociągów towarowych obowiązywać będzie od końca marca. Oryginalna trasa składów przebiega przez terytorium Rosji i Ukrainy. Z uwagi na możliwe zakłócenia, przewoźnik zaplanuje trasę na nowo.
Pociąg jadący z chińskiego miasta Xi’an do Budapesztu zatrzymuje się w ukraińskim Chop. Od dwóch lat operator realizował połączenie cyklicznie, ze względu na duży popyt towarów na tamtejszym rynku. W przyszłości przewoźnik planował zwiększyć dostawy z dwóch do trzech w tygodniu.
Biorąc pod uwagę obecną sytuację na Ukrainie, operator skoryguje trasę przejazdu. Jak zaznacza Xiao Zhang, koszt zmiany trasy do Polski z pewnością wzrośnie. Dłuższy o 3-5 dni będzie także czas tranzytu.
– Jeżeli sytuacja na Ukrainie ulegnie zmienie, wrócimy do poprzednich tras – deklaruje Zhang.
Zdaniem chińskiego przewoźnika, pociąg relacji Chiny – Kijów nadal transportuje towary. Tydzień temu na Ukrainę wjechał pociąg z chińskiego miasta Changsha. Następnie z Mongolii w stronę Kijowa ruszyły dwa kolejne składy.
Jak informuje przewoźnik, istnieją problemy w Doniecku i Ługańsku, dlatego pociągi Chiny – Kijów wjechał na Ukrainę przez obwód sumski.
Spedytorzy, korzystający z Nowego Jedwabnego Szlaku, nie kryją zaniepokojenia obecną sytuacją między Rosją a Ukrainą.
– Nie sądzę, by konflikt rosyjsko-ukraiński miał istotny wpływ na Nowy Jedwabny Szlak – mówi Jet Young z Nurminen, cytowany przez RailFreight.cn. – Liczba pociągów przejeżdżających przez Ukrainę jest bardzo ograniczona.
Źródło: RailFreight.cn.