RK: Czy takie działania zmienią sytuację POLREGIO w regionach?
KZ: To nie przypadek, że Przewozy Regionalne stworzyły nową markę konsumencką o nazwie POLREGIO, która składa się przecież z dwóch części – POL i REGIO. Oddaje ona właśnie obecny charakter naszej Spółki, kierunek, w którym zmierzamy. Owszem, operujemy w regionach, posiadamy regionalne oddziały, ale w odróżnieniu od przewoźników działających jedynie w jednym województwie czy nawet tylko aglomeracji, jesteśmy obecni w całej Polsce. Spajamy regiony. Obsługujemy połączenia między dużymi miastami: Warszawa – Łódź, Poznań – Wrocław etc. Naszym priorytetem jest rozwój w skali całego kraju. Chcemy pozostać największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Obecnie mamy ponad 27% udziału w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1800 pociągów. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta prawie 80 mln pasażerów. Chcemy budować dobrą kolej, dobre relacje. To nie tylko hasło reklamowe – tak działamy.
Rozmawiał RK