Województwo Pomorskie ogłosiło kolejny przetarg na zakup nowego taboru. W ostatnim czasie samorząd zrealizował zakup pojazdów za ponad 800 mln zł netto.
Województwo Pomorskie kontynuuje spore inwestycje w tabor kolejowy. Pod koniec marca Samorząd zdecydował się skorzystać z prawa opcji i w ramach prawa opcji domówił 28 pociągów Newagu. Dodatkowo w maju Samorząd kupił cztery dwunapędowe Impulsy. Tym razem Samorząd ogłosił nowy przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego, ale tutaj warto nadmienić, że przetarg przewiduje opcję na dostawę kolejnych 9 pojazdów.
Samorząd planuje kupić pociągi na potrzeby obsługi regionalnych połączeń kolejowych realizowanych w ramach użyteczności publicznej na liniach kolejowych: 9 Malbork – Gdańsk Główny (z możliwością rozszerzenia trasy do Iławy Głównej), 131 Tczew – Smętowo (z możliwością rozszerzenia trasy do Laskowic Pomorskich i Bydgoszczy Głównej), 202 Gdańsk Główny – Słupsk, 204 Malbork – Elbląg, 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Rębiechowo, 405 Słupsk – Ustka Uroczysko.
Zamawiający przewidział rozbudowane kryteria oceny ofert, a wyglądają one w następujący sposób:
- Długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na pojazd oraz dokumentację techniczną: waga 20%;
- Termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia: waga 16%;
- Zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty w pojeździe: waga: 5%;
- Cena: waga 59%.
Warto także przypomnieć, że w 2022 roku PKP Szybka Kolej Miejska ogłosiła podobny przetarg na dostawę 1+9 EZT-ów. Przetarg jednak zakończył się fiaskiem, żaden producent nie zainteresował się tak małym zamówieniem.