Rozmawiał PC
Powiązane artykuły
Marcin Horała: Raport NIK laurką dotychczasowego projektu CPK [WYWIAD]
W tym przypadku mówimy o zupełnie wstępnym harmonogramie, przyjętym w koncepcji jako wstęp do prac, który później był aktualizowany. Nastąpiło w nim przesunięcie w kierunku położenia większego nacisku na etap przygotowawczo-planistyczny. Dzięki lepszemu przygotowaniu mniej czasu poświecimy na etap realizacyjny. Jak najbardziej mieścimy się w harmonogramie, który przewiduje zakończenie prac w roku 2027. Chciałbym podkreślić, […]
P. Pączek: Hyperloop jest wielką szansą dla kolei
Ponadto swoją technologią rozwiązujemy jedno z największych wyzwań branży kolejowej. Jest nim budowa nowych tras, co jest czasochłonne i ogromnie kosztowne. Wychodzimy z założenia, że optymalnym rozwiązaniem jest modernizacja istniejących linii kolejowych do takiego stanu, w którym będą mogły poruszać się zarówno pociągi magnetyczne (magrail) osiągające prędkość 300-415 km/h oraz pociągi konwencjonalne – na przemian. […]
Władysław Ortyl: PKA “odkorkuje” Rzeszów [WYWIAD]
Jakim taborem dysponujecie jako organizator przewozów? Zgodnie ze wskazaniami studium wykonalności – na potrzeby PKA zostało zakupionych 10 pociągów. Producentem i dostawcą tych pojazdów jest NEWAG S.A., polski producent z Nowego Sącza. Jaka spółka skorzysta zatem z waszych pociągów? Kto będzie operatorem? Operatorem PKA jest wybrana w trybie przetargu nieograniczonego spółka „Polregio” sp. z o.o. Umowa została podpisana na 5 […]