Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Rail Baltica i projekt odcinka Kowno – Wilno

RB Rail, spółka odpowiedzialna za koordynację projektu Rail Baltica ogłosiła właśnie nowy, ponowny przetarg na wykonanie projektu wraz z nadzorem projektowym dla budowy węzła kolejowego na odcinku pomiędzy Kownem i Wilnem. W inwestycji weźmie udział także LTG Infra, firma świadcząca obsługę projektu Rail Baltica bezpośrednio na Litwie.

"<yoastmark

Uruchomienie procedury przetargowej po raz kolejny (pierwszy konkurs ogłoszono wiosną tego roku) pozwala dostosować wymagania do szerszych kwalifikacji, dzięki czemu więcej przedsiębiorstw zyska szansę na udział w procesie.

Wytyczne konkursu przetargowego

Ogłoszony na nowo przetarg dotyczy projektu wraz z nadzorem dla budowy takich elementów infrastruktury, jak:

  • podtorze kolejowe,
  • nawierzchnia torowa (tor 1435 milimetrów) z dwuliniowym torem szybkobieżnym, wraz z postawieniem obiektów towarzyszących,
  • zelektryfikowana linia kolejowa RB łącząca węzeł miejski Kowna z węzłem Wilna.

Według podanych kryteriów długość odcinka wyniesie mniej więcej 65 kilometrów. Do tego konieczna będzie przebudowa kilkunastu kilometrów już istniejącej i działającej linii. Ta funkcjonuje jednak na innym rozstawie, to jest 1520 milimetrów. W projekcie powinno znaleźć się opracowanie dla trzech stref mijania, jednego tunelu drogowego, trzynastu wiaduktów kolejowych i piętnastu przepustów. Inwestor chce, by w dokumentacji zostało przewidziane rozmieszczeniu ośmiu specjalnych przejść dla dzikich zwierząt.