Czeski przewoźnik RegioJet coraz więcej uwagi poświęca swoim planom rozwoju i ekspansji. Wynikiem takich działań jest kolejne zamówienie złożone w firmie Alstom. Do końca 2023 roku do floty pojazdów kolejowych operatora producent ma dostarczyć aż 12 nowych lokomotyw Traxx MS3.

RegioJet do tej pory zakupił już osiemnaście takich maszyn. Spółka sfinansuje łącznie 30 lokomotyw Traxx MS3 ze środków kredytowych. Pieniądze podejmie w walucie europejskiej. Czeski Bank Narodowy podwyższył stopy procentowe na tyle, że krajowe pożyczki w tak dużej wysokości stały się dla inwestora nieopłacalne. Inwestycja kosztować może kilka miliardów koron.
Właściciel RegioJet, Radim Jančura potwierdza, że w ten sposób udało mu się stworzyć najnowocześniejszą flotę na rynku. Wszystkie nowe lokomotywy Traxx 3 będą włączone w bieżącą obsługę większości połączeń operatora.
Dlaczego właśnie Traxx MS3?
Największą zaletą oferowanych przez Alstom lokomotyw z serii Traxx MS3 jest ich wszechstronność. Są to modele wielosystemowe, co pozwala bez trudu wykorzystywać je na liniach europejskich, które mają różne systemy zasilania. Składy prowadzone przez Traxx 3 będą zatem poruszać się po nich sprawnie i bez konieczności podłączania innych lokomotyw. Nowa seria, która wejdzie do użytku, wstępnie ma jeździć z homologacją do 160 kilometrów na godzinę, ale z możliwością zwiększenia nawet do 200 kilometrów na godzinę.