Dworce w Dobczynie i Barchowie będą bardziej ekologiczne. Na dachu pierwszego z nich zaprojektowano panele fotowoltaiczne o mocy 3 KWp, które wytworzą około 2700 kWh energii elektrycznej rocznie. Na dworcu będzie zastosowana także pompa ciepła do ogrzewania i chłodzenia budynku. Oświetlenie obydwóch dworców będzie wykonane w energooszczędnej technologii LED wraz z automatyką sterującą. Nad całością instalacji i urządzeń będą czuwały systemy BMS (Building Management System), które zostaną zainstalowane m.in. w celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej i cieplnej.
W ramach inwestycji zaplanowano wykonanie nowych nawierzchni w sąsiedztwie dworców. Projektanci przewidzieli także montaż małej architektury (ławek, koszy, oświetlenia). Dodatkowo przy dworcu w Barchowie zostanie wytyczonych sześć miejsc parkingowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych.
Budowa nowych dworców w Barchowie i Dobczynie, położonych przy linii Rail Baltica – transeuropejskim korytarzu, który połączy Polskę i Niemcy z Litwą, Łotwą oraz Estonią, jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość inwestycji, w przypadku dworca w Barchowie to 3,6 mln zł, natomiast jeśli chodzi o obiekt w Dobczynie to 4,3 mln zł. Obydwie Inwestycje zakończą się latem 2021 roku. Są one realizowane w formule „Projektuj i buduj”, a wykonawcą prac jest konsorcjum Heli Factor Sp. z o.o. wraz z Merx Sp. z o.o.