Na linii Luboń koło Poznania – Wolsztyn, między Wolsztynem a Drzymałowem rozpoczęły się zasadnicze prace, które zwiększa możliwości podróży koleją. Podróżni zyskają dodatkowy i ułatwiony dostęp do pociągów z nowego przystanku Adamowo i przebudowanych peronów. Na odcinku ok. 20 km wykonawca wymieni tory. Pozwoli to przejechać składom z prędkością do 120 km/h. Modernizacja 27 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa.
Dostęp do kolei zwiększy nowy przystanek w miejscowości Adamowo, niedaleko Wolsztyna. Pociągi zatrzymają się w okolicy skrzyżowania toru z drogą Wolsztyn – Stara Dąbrowa. Przystanek będzie dostępny dla wszystkich podróżnych, bez względu na ograniczenia ruchowe.
Pasażerowie zyskają nowe perony w Wolsztynie i w Grodzisku Wielkopolskim. Wykonawca zbuduje wyższe, oświetlone perony, na których postawi wiaty, a także ławki. Dostęp do informacji pasażerskiej ułatwią zarówno tablice elektroniczne, jak i czytelne oznakowanie
Na wyższych, oświetlonych, obiektach będą wiaty, a także ławki. Powiadamianie podróżnych ułatwią tablice wyświetlające informacje o rozkładzie jazdy oraz czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne. Zapewnione będzie dojście dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się m.in. ścieżki naprowadzające i pochylnie. W Wolsztynie inwestor wyremontuje kładkę nad torami. Przewidział także montaż stojaków rowerowych.
Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o realizowanych pracach powiedział:
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły działania związane z modernizacją linii Luboń – Wolsztyn dzięki możliwości zagospodarowania środków europejskich z kończącej się perspektywy finansowej. Ukończona zostanie rozpoczęta wcześniej naprawa linii, a także poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, m.in. w okolicach Granowa.
Nowy bezstykowy tor na ok. 20 km odcinku Wolsztyn – Drzymałowo umożliwi przejazdy z prędkością do 120 km/h. Modernizacja urządzeń sterowania pozwoli na zwiększenie liczby składów. Możliwe będą korzystniejsze połączenia z i do Poznania. Co więcej, przebudowa 27 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Część skrzyżowań wykonawca wyposaży w dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizacje, rogatki, a także w monitoring.
Ze względu na zakres prac od 13 marca br. na jednotorowej linii Poznań – Wolsztyn, na odcinku Grodzisk Wielkopolski – Wolsztyn, przewoźnicy wprowadzili autobusową komunikację zastępczą. W Grodzisku Wielkopolskim, Rakoniewicach i Wolsztynie autobusy zatrzymają się przy stacjach kolejowych. W Ruchocicach, Drzymałowie, Rostarzewie, a także Tłokach przy drodze krajowej, łączącej Gubinek ze Stęszewem. Czasowa organizacja planowana jest do listopada.
Na stacji Wolsztyn, dla zapewnienia dogodnych połączeń między Lesznem a Zbąszynkiem, konieczne są zmiany w organizacji dojścia do peronów. O nich będzie informować oznakowanie.