PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg, w ramach którego lokomotywy EU/EP07 przejdą naprawy P4. Łącznie maksymalnie 25 elektrowozów zostanie skierowanych do ZNTKiM Gdańsk.
We wrześniu br. przewoźnik dalekobieżny ogłosił przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw P4 przy maksymalnie 25 elektrowozach EU/EP07 (15 jednostek zostanie skierowanych na naprawę w ramach zamówienia podstawowego, w opcji 10 kolejnych napraw).
W przetargu rywalizowały dwie firmy. Pesa Mińsk Mazowiecki oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Gdańsk. Za wykonanie napraw przy 25 “Siódemkach” ZNTKiM złożyło ofertę opiewającą na kwotę niemal 41 mln zł brutto. Oferta Pesy była z kolei droższa o niemal 33 mln zł brutto. Zarówno Pesa jak i ZNTKiM wykazali wykonanie naprawy przy jednym elektrowozie w terminie 50 dni kalendarzowych oraz objęcie gwarancją pojazdów na okres 24 miesięcy.
Finalnie pod koniec 2023 roku PKP Intercity zadecydowało o wyborze oferty i tym samym niebawem powinno dojść do podpisania umowy z ZNTKiM Gdańsk. Przypomnijmy, że zgodnie z treścią zamówienia, zamawiający przewiduje, że w niektórych pojazdach prace będą wykraczać poza zakres naprawy P4, w szczególności będą one dotyczyć wyeksploatowanych komponentów zestawów kołowych oraz silnika trakcyjnego.