W porównaniu do hydraulicznego układu hamulcowego nie zawiera płynów hydraulicznych, co czyni go nie tylko bardziej przyjaznym dla środowiska, ale także znacznie skraca czas potrzebny na konserwację i ponowne uruchomienie pojazdu.
Pojazd stanowi kombinację sprawdzonych komponentów, które Škoda zaczerpnęła ze swoich udanych projektów. Ramy podwozia pochodzą z tramwajów ForCity Smart dla Ostrawy, Pilzna i Brna, natomiast mocny silnik trakcyjny pochodzi z projektu ForCity Plus dla Frankfurtu, Chotěbuzu i Braniboru. Jeśli chodzi o surową konstrukcję pojazdu, inspiracją był pięcioogniwowy tramwaj ForCity Plus dla Bratysławy, w którym udało się zwiększyć przebieg dzięki nowemu kompletowi kół.
W produkcji pojazdu w formie kontraktów podwykonawczych będzie uczestniczyć wiele czeskich firm. Jedną z nich jest na przykład firma DAKO-CZ, która będzie produkować hamulec elektromechaniczny.
Parametry techniczne tramwaju Škoda ForCity Plus Praha 52T:
- Długość pojazdu ze zderzakami: 31,99 m
- Szerokość pojazdu: 2,5 m
- Całkowita pojemność pojazdów: 243 (przy 5 os/mkw)
- Liczba miejsc parkingowych: 173
- Liczba miejsc siedzących: ogółem 70, w tym 44 w kierunku jazdy i 26 tyłem do kierunku jazdy
- Część niskopodłogowa: 100% (dostępne wszystkie siedzenia bez podestów i schodów)
- Całkowita liczba podwozi: 4 trakcyjne (2 swobodnie obracające się i 2 częściowo obrotowe)
- Hamulec: elektromechaniczny
- Średnica nowych kół: 640 mm
- Wysokość wejścia: 350 mm
- Drzwi: 5 drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1300 mm każde
- Drzwi kierowcy: zewnętrzne mechaniczne, wewnętrzne przesuwne
- Cykl życia pojazdu: 30 lat
- Prędkość projektowa: 80 km/h
- Masa pustego pojazdu: 48 t