Konstrukcja dachu składa się z krokwi zamontowanych do obwodzin pokrytych drewnem i blachą. Na krokwiach zamontowana jest podstawa pantografu, zespół oporów, odgromnik, wyłącznik automatyczny, tablica kierunkowa i latarnią z numerem linii. Do podstawy pantografu zamontowany jest nożycowy odbierak prądu, który za pomocą kabli elektrycznych przekazuje prąd elektryczny z sieci jezdnej (660 V) do urządzeń elektrycznych tramwaju.
Na przednim pomoście – wewnątrz wagonu zamontowane są urządzenia elektryczne do sterowania tramwajem: nastawnik, hamulec ręczny, dźwignia piasecznicy oraz urządzenia elektryczne jak np. włącznik kierunkowskazów, świateł i programowanie wyświetlacza na tablicy kierunkowej. Nad stanowiskiem motorniczego znajduję się główny wyłącznik prądu, jak i linka do opuszczania odbieraka prądu (pantografu). Z tyłu, na tylnym pomoście znajduje ława, która zapewnia trzy miejsca siedzące, a pod którą znajduje się cała aparatura elektryczna oraz baterie akumulatorów. Z boku na zewnątrz pomostów zamontowane są metalowe stopnie oraz poręcze, które ułatwiają wejście i zejście z tramwaju. Drzwi po lewej stronie pomostu są nieruchome i pełnią funkcję ozdobną. Poziom podłogi wewnątrz przedziału pasażerskiego, z uwagi na konstrukcję podwozia jest podwyższony o 15 cm w stosunku do pomostów. Podłoga wewnątrz tramwaju zarówno w przedziale pasażerskim, jak i na obydwu pomostach wykonana jest z desek i listewek. Wewnątrz przedziału pasażerskiego zamontowanych jest 12 siedzisk (ław) usytuowanych naprzeciw siebie, po 6 na każdym boku. Ławy i oparcia wykonane są z drewna i listew drewnianych.
Na przedniej burcie nadwozia znajduje się duży reflektor, mosiężny dzwon uruchamiany nożnie przez motorniczego, a w zderzakach lampy obrysowe i kierunkowskazy. Po bokach nadwozia umieszczono herb miasta i numer taborowy. Na tylnej burcie w zderzaku zamontowane są światła pozycyjne, kierunkowskazy i światła stop. Wzdłuż całego nadwozia, tuż poniżej linii okien, widnieje kolorowy pas (biało-czerwono-niebieski), który oznacza barwy miasta Bydgoszczy.
Do napędu tramwaju zastosowano dwa silniki elektryczne LT-31 prądu stałego na napięcie 660 V o łącznej mocy 2 X 60 kW. Każdy silnik napędza jedną oś za pomocą zestawu zębatek. Na jednym boku silnika są łożyska obejmujące oś, na przeciwległym znajduje się występ w kształcie nosa, na którym zawieszony jest silnik do ramy podwozia.
Do sterowania silników służy nastawnik walcowy typu T-401 (23 stopnie rozruchu i 16 stopni hamowania). Podstawowym hamulcem jest hamulec elektrodynamiczny, który uruchamia motorniczy za pomocą korby nastawnika. Podczas hamowania elektrodynamicznego (służbowego) silniki trakcyjne wytwarzają prąd – siłę elektromotoryczną, która jest przekazywana do oporów rozruchowych.
Układ hamulca ręcznego stanowią klocki hamulcowe zamontowane na każdym kole, uruchamiane za pomocą dźwigni i cięgien korbą hamulcową na stanowisku motorniczego. Ponadto dla skrócenia drogi hamowania awaryjnego, między osiami wozu został zamontowany hamulec szynowy.
Tekst i zdjęcia: Stanisław Sitarek