Raport z Polski

Sukces kampanii crowdfundingowej Hyper Poland

Spółka Hyper Poland pozyskała ponad 2 mln zł w kampanii crowdfundingowej na brytyjskiej platformie Seedrs.   

Polska spółka w ciągu 10 dni osiągnęła  100% celu na brytyjskiej platformie inwestycyjnej Seedrs. W pierwszej rundzie  Hyper Poland pozyskał ponad 475 tys. euro, czyli 2 mln zł. Kolejnym celem było 645 tys. euro.  

Zbiórka prowadzona przez spółkę ma na celu zdobycie środków na kolejne testy pozwalające rozwinąć projekt kolei najnowszej generacji, opartej o lewitację magnetyczną i silnik liniowy, poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością do 415 km/h.

Druga zbiórka crowdfundingowa została uruchomiona pod koniec lutego. I już po dwóch dniach Hyper Poland pozyskał 80% zakładanego celu. Kolejne 8 dni pozwoliły na sfinansowanie kampanii w całości. Dzięki temu zdobyto już 2 mln zł.

Jak czytamy na stronie spółki głównym celem Hyper Poland jest przywrócenie przewagi konkurencyjnej istniejącym liniom kolejowym poprzez modernizację i dostosowanie obecnej infrastruktury do standardu kolei dużych prędkości. Efektem tego będzie zwiększenie wykorzystania kolei w stosunku do obecnie dominującego transportu drogowego i lotniczego.

Po sukcesie, jakim była budowa i demonstracja toru testowego z kapsułą w skali 1:5 w październiku 2019 roku, Hyper Poland skupia się na przygotowaniu pełnowymiarowego toru, który powstanie w latach 2020-2021. Finalnym celem polskiego startupu jest stworzenie najbardziej innowacyjnego, szybkiego i niezwykle efektywnego pod względem energetycznym nowego środka transportu. Nie tylko poprawi on możliwości przewozu towarów i osób, całkowicie zmieni także krajobraz ekonomiczny, społeczny i środowiskowy.