Operator Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) w Strasburgu zamówił 17 dodatkowych tramwajów Citadis. Alstom w latach 2003-2019 dostarczył już do stolicy Alzacji 63 pojazdy tego typu.
Zamówione tramwaje mają mieć długość 45 m i pomieścić 288 pasażerów. Ich koszt szacuje się na 52 mln euro. Tramwaje posiadają oświetlenie LED, wydzielone obszary na wózki inwalidzkie i dziecięce, a szersze siedzenia mają zapewnić większy komfort podróży.
Nowe tramwaje wzmocnią m.in. transgraniczną linię D, biegnącą przez francusko-niemiecką granicę na Renie. Trasa połączyła oba kraje w 2017 r. Relacja funkcjonowała wcześniej, jednak została zlikwidowana pod koniec II Wojny Światowej. Reaktywacja trasy po 72 latach wymagała wybudowania nowego mostu. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 97 mln euro. Trasa z centrum Strasburga do centrum Kehl dotarła finalnie w 2018 r., a podróż na tym odcinku trwa 20 minut.
Tak jak linia, nowe niskopodłogowe tramwaje są przykładem na współpracę francusko-niemiecką. Projektowanie i produkcja będą w dużej mierze odbywać się w zakładach Alstom we Francji, natomiast wózki znajdujące się pod kabinami motorniczych będą produkowane w zakładzie Alstom w Niemczech.